تبیان، دستیار زندگی
مد دادكان اعطا شد ندیمی: خودمان را در این پیروزی سهیم می‌دانیم دادكان: برای كسب این موفقیت به خود می‌بالیم در مراسمی كه ظهر دیروز در محل دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، بالاترین نشان ویژه‌ی این دانشگاه به دكتر محمد دادكان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاترین نشان دانشگاه شهید بهشتی به دكتر محمد دادكان اعطا شد

ندیمی: خودمان را در این پیروزی سهیم می‌دانیم
دادكان: برای كسب این موفقیت به خود می‌بالیم


در مراسمی كه ظهر دیروز در محل دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، بالاترین نشان ویژه‌ی این دانشگاه به دكتر محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال اهدا شد.

به گزارش ایسنا ، در ابتدای این مراسم، دكتر هادی ندیمی، رییس دانشگاه شهید بهشتی با تبریك صعود تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: ما وظیفه داشته‌ایم به دو دلیل از دكتر دادكان تقدیر كنیم؛ ما جزیی از این ملت هستیم و خودمان را در این پیروزی سهیم می‌دانیم و از سوی دیگر وی عضو دانشگاه شهید بهشتی است.

وی صعود ایران به جام جهانی را دستاوردی بزرگ برای ملت ایران خواند و افزود: این راهیابی تنها جنبه‌ی ورزشی ندارد، بلكه شامل ابعاد مختلفی می‌شود. رشته‌ی ورزشی فوتبال وارد ابعاد تازه‌ای شده و حتی این رشته با سیاست‌های بین‌المللی درآمیخته است. نه تنها در فوتبال، بلكه در سایر رشته‌ها مانند كشتی نیز ما دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم؛ این نشانگر پیشرفت خوب كشور در ورزش بوده است. حمایت مسوولان و مدیریت لایق، مانند مدیریت فدراسیون فوتبال و شخص دكتر دادكان باعث پیشرفت رشته‌های ورزشی كشور به ویژه فوتبال شده است. شك ندارم، اگر در راس فدراسیون‌های دیگر مدیریتی مانند مدیریت دكتر دادكان وجود داشته باشد، می‌توانیم افتخارات دیگری را برای كشور به دست آوریم.

ندیمی با بیان این كه مدیریت اینچنینی باعث خواهد شد كه كشورمان در تمامی عرصه‌ها به موفقیت دست پیدا كند افزود: در فوتبال، مدیریت شایسته‌ی دادكان قابل تقدیر است. ما نیز از مدیریت‌های گذشته تقدیر می‌كنیم. اما موفقیت فعلی، بیشتر مرهون زحمات شخص دكتر دادكان است. او با تاكید بر اخلاق و دینداری در كنار ورزش و الگو بودن اخلاقی برای فوتبالیست‌ها كار بزرگی را در فدراسیون فوتبال انجام داد.

وی ادامه داد: فوتبال از یك بازی خارج شده و به یك پدیده‌ی علمی تبدیل شده اس؛ فردی مانند دكتر دادكان كه از نظر علمی و عملی موفق بوده، توانسته با استفاده از پیشكسوتان فوتبال، موفقیت فدراسیون فوتبال را به ارمغان بیاورد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تصریح كرد: با توجه به استعدادها و توانایی بالای بازیكنان ایرانی می‌توانیم در جام جهانی شگفتی‌ساز شده و در این رقابت‌ها موفق شویم. حضور در جام جهانی و موفقیت در این رقابت‌ها می‌تواند باعث تحكیم ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی ایران در جهان شود.

در ادامه‌ی سخنرانی رییس دانشگاه شهید بهشتی، دكتر محمد دادكان با تشكر از مراسمی كه در این دانشگاه به پاس زحمات فدراسیون فوتبال انجام گرفت گفت: افتخار می‌كنم كه بیست و نه سال خدمتگزار دانشگاه بوده‌ام، دانشگاهی هستم و توانسته‌ام در دانشگاه جایگاهی برای خود دست و پا كنم.

وی درباره‌ عملكرد خود در فدراسیون فوتبال گفت: در ابتدا به عنوان نایب رییس در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌كردم، اما هم اكنون سه سال است كه رییس فدراسیون فوتبال شده‌ام. در این مدت كمیته‌هایی كه پیش از این در فدراسیون وجود نداشت را مانند كمیته‌ی فرهنگی و پیشكسوتان را ایجاد كردیم. در زمانی كه فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتم، تیم ملی فوتبال كشورمان در رده‌ی سی و هفتم رده‌بندی فیفا قرار داشت و در آن زمان به این جایگاه بسیار افتخار می‌شد، اما طی این دو سال، تیم ملی ایران در رده‌های هفدهم، هجدهم و نوزدهم فیفا ایستاده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ی اقدامات درآمدزایی فدراسیون گفت: طی این سه سال، بیش از هفت میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌ایم و توانستیم ساختمانی كه در شان فدراسیون فوتبال بوده است را با قیمت دو و نیم میلیارد تومان خریداری كنیم. همچنین اردوگاهی را در شمال كشور تاسیس كرده‌ایم و در كنار كمپی كه آقای صفایی فراهانی برای تیم ملی احداث كرده موفق شدیم آكادمی فوتبال را تاسیس كنیم؛ هم اكنون با خرید زمین كنار كمپ تیم‌های ملی قصد احداث خوابگاه و رستوران را داریم.

دادكان افزود: در گذشته پنجاه نفر به عنوان كارمند در فدراسیون فوتبال مشغول به كار بوده‌اند اما به دلیل حجم بالای كار در فدراسیون هم اكنون یكصد و بیست و شش نفر در فدراسیون فعالیت می‌كنند. در این سه سال موفق شدیم كه در مسابقات بوسان، دیدار آسیا و اقیانوسیه، غرب آسیا، قهرمان قاره شویم؛ ضمن آن كه در چهار دوره‌ی رقابت‌های فوتسال قهرمان بلامنازع فوتسال آسیا بوده‌ایم.

وی به تشكیل تیم‌های پایه‌ی فوتبال كشورمان اشاره كرد وافزود: موفق شدیم تیم‌های 10، 12 و 14 سال را كه پیش از این وجود نداشت را تشكیل دهیم. این تیم‌ها باعث افزایش شخصیت تیم ملی خواهد شد.همچنین پایگاه‌های استعدادیابی را در كشور ایجاد كردیم؛ در همین پایگاه‌ها بازیكنان 10 و 12 ساله‌ای كه شناسایی شده‌اند را در كمپ مورد آزمایش قرار داده و آنها را شناسنامه‌دار می‌كنیم. همچنین هر شش ماه یك بار عملكرد آنها را به طور مدام ارزیابی می‌كنیم.

دادكان در پایان به جشن صعود تیم ملی كشورمان در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: خوشحالم كه ورزشكاران زیادی در رشته‌های انفرادی موفق به كسب مدال در المپیك شدند، اما بی‌شك راهیابی ایران به جام جهانی موجی از شادی را در كشور ایجاد كرد و ما به خود می‌بالیم كه توانستیم این افتخار بزرگ را برای ورزش كشور به دست بیاوریم.

در ادامه نوآموز، نایب رییس فدراسیون فوتبال با تشكر از برگزاری این مراسم گفت: به خود می‌بالیم كه یك معلم و یك دانشگاهی بالای سر ما كار می‌كند. فوتبال یك زندگی است و اگر در این زندگی برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم مدارج بالاتر را كسب كنیم. بی‌شك در این زندگی پیروزی و شكست توامان وجود دارد. در این سه ساله دكتر محمد دادكان با مدیریت شایسته‌ی خود بدون این كه تیم ملی را رها كند هدایت كننده‌ی برنامه‌های فدارسیون فوتبال بوده است. این موفقیت‌ها بدون تلاش و كوشش‌های صورت گرفته‌ی دادكان محقق نمی‌شد.

پس از نوآموز، همایون شاهرخی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: فدراسیون فوتبال برای فوتبال زحمت بسیاری كشیده، كار فدراسیون یك كار تیمی بود و جامعه‌ی ما می‌تواند با الگوبرداری از این كار تیمی، در تمامی عرصه‌ها موفق باشد.

وی افزود: این موفقیت به یك شخص تعلق ندارد و تمام مردم و مملكت ما در آن سهیم هستند. راهیابی به جام جهانی پایان كار نیست و باید برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی آماده شویم. بی‌شك با این مدیریت، درایت كادر فنی، انگیزه‌ی بازیكنان، حمایت‌ رسانه‌های گروهی و پشتیبانی مردم، این تیم می‌تواند در جام جهانی شگفتی‌ساز شده و در جام جهانی بدرخشد.

پس از این بخش، بالاترین نشان ویژه‌ی دانشگاه شهید بهشتی به دكتر دادكان اعطا شد.

 نشان لیاقت رئیس جمهور به دکتر دادکان 

 هدیه دادکان به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس