تبیان، دستیار زندگی
امیر‌مسعود شهرام‌نیا دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های كودك و نوجوان افزود: این نمایشگاه چهارشنبه 12 اسفند همزمان با شب میلاد پیامبر گرامی اسلام افتتاح می‌شود اما از صبح پنجشنبه آماده بازدید علاقه‌مندان است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

12 اسفند؛

افتتاح نخستین سینمای چهاربعدی كودك و نوجوان

funex2010

در دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های كودك و نوجوان، نخستین سینمای چهاربُعدی كودك و نوجوان افتتاح خواهد شد.

سینما چهار بعدی

امیر‌مسعود شهرام‌نیا دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های كودك و نوجوان افزود: این نمایشگاه چهارشنبه 12 اسفند همزمان با شب میلاد پیامبر گرامی اسلام افتتاح می‌شود اما از صبح پنجشنبه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

شهرام‌نیا گفت: نخستین دوره این نمایشگاه سال گذشته توسط سازمان توسعه تجارت ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده بود كه به دلیل مشكلات ترافیكی، امسال با مجوز سازمان توسعه تجارت و بنا به درخواست آنان با همكاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توسط مؤسسه نشر شهر در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه نشر شهر با بیان این كه زندگی شهری باعث شده است تا توجه چندانی به نیازهای كودكان و نوجوانان نشود، به فلسفه برگزاری این نمایشگاه اشاره كرد و گفت: در حوزه كودكان و نوجوانان نیاز به فضایی است كه بیشتر به آنها توجه شود و هدف نمایشگاه نیز توجه به نیازهای این قشر است.

وی با اشاره به تلاش برگزاركنندگان جهت عمومی شدن نمایشگاه در عین تخصصی بودن آن اظهار داشت: تمامی دست‌اندركاران و صاحب‌نظران حوزه كودكان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها و فرزندان‌شان مخاطبان این نمایشگاه هستند.

دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های كودك و نوجوان ادامه داد: حوزه فعالیت شركت‌كنندگان در نمایشگاه شامل انواع اسباب‌بازی و سرگرمی‌های كودك و نوجوان، تجهیزات و لوازم شهر بازی و صنایع وابسته، كتاب و لوازم آموزشی و كمك‌ آموزشی، مبلمان و دكوراسیون كودك و نوجوان و در نهایت نرم‌افزار، رایانه‌ و امور بیمه‌ای و بانكی مرتبط با كودكان و نوجوانان است.

سینما چهار بعدی

شهرام‌نیا از بانك شهر، بانك كشاورزی (به دلیل داشتن حساب خاص برای كودكان) و مؤسسات علمی آموزشی گاج و قلم‌چی با عنوان حامیان برگزاری نمایشگاه یاد كرد و افزود: علاوه بر نهادهای مذكور، سازمان بهزیستی و نمایندگانی از یونیسف و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت.

شهرام‌نیا در ادامه به برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه شامل جنگ شادی، اجرای برنامه‌ زنده شبكه 5 سیما، برگزاری سخنرانی با موضوع سرگرمی كودك و نوجوان و نیز كارگاه‌های آموزشی و هنری اشاره كرد و گفت: در این دوره برای نخستین بار سینمای چهار بعدی كودك و نوجوان افتتاح و از سایت ویژه كودك و نوجوان موسسه تبیان با پورتال ویژه رونمایی می‌شود.

دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی سرگرمی‌های كودك و نوجوان در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با اثرات جنگ نرم دشمن در حوزه كودكان و نوجوانان و توجه به آن در برگزاری نمایشگاه، به ظرافت‌های این عرصه اشاره و تأكید كرد: مقابله با جنگ نرم نیز به صورت نرم انجام می‌شود و چون دامنه تهدیدات آن به سنین پیش از دبستان تسری یافته است و با توجه به غیرمتمركز بودن آموزش‌ها در این سنین، كارهای تكراری بسیار انجام می‌شود بنابراین نمایشگاه بستری فراهم كرده است تا فعالان عرصه مقابله با جنگ نرم، امكان ارایه محصولات‌شان را به خانواده‌ها داشته باشند.

سینما چهار بعدی

شهرام‌نیا در ادامه از حضور بیش از 90 شركت ایرانی و خارجی در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: شركت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه محصولات نرم‌افزاری ندارند و فقط در بخش اسباب‌بازی، لوازم شهر بازی و دكوراسیون كودك و نوجوان محصولات‌شان را ارایه می‌دهند همچنین مجوز شركت‌های ایرانی كه به عنوان نماینده شركت‌های خارجی و چند ملیتی در نمایشگاه حضور خواهند یافت، توسط نهادهای مسئول كنترل شده است. وی به حضور بیش از 360 غرفه‌دار در فضایی به مساحت حدود 6 هزار متر مربع اشاره و تأكید كرد: در این دوره از نمایشگاه محدودیت عرضه و فروش محصولات فرهنگی وجود ندارد و خانواده‌ها می‌توانند كالاهای فرهنگی مورد نیاز خود را تأمین كنند.

شهرام‌نیا در پایان اعلام كرد: یك پنجم فضای نمایشگاه به حدود 25 ناشر اختصاص یافته است كه محصولات‌شان را با تخفیف مناسب به خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان ارایه خواهند داد.

تنظیم: هومن بهلولی