تبیان، دستیار زندگی
بحرین در حالی كه چهار ساعت به دیدار حساس تیم ملی فوتبال كشورمان برابر بحرین باقی است تماشاگران علاقه‌مند برای حمایت تیم ملی خود را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند. تماشاگران از درهای شرقی و غربی به آسانی در حال ورود به ورزشگاه هس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حاشیه‌ی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین


در حالی كه چهار ساعت به دیدار حساس تیم ملی فوتبال كشورمان برابر بحرین باقی است تماشاگران علاقه‌مند برای حمایت تیم ملی خود را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند.

تماشاگران از درهای شرقی و غربی به آسانی در حال ورود به ورزشگاه هستند و آرامش خاصی در اطراف استادیوم حكمفرماست.

** از سوی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، بسته‌های حاوی شكلات و با شعار ایران همیشه سرافراز و به امید پیروزی به تماشاگرانی كه وارد ورزشگاه می‌شوند اهدا می‌شود.

همچنین به هر یك از تماشاگران پرچم، كلاه و بادبزن‌های منقوش شده به پرچم ایران اهدا می‌شود.

** در قسمت شرقی ورزشگاه، تماشاگران روبروی جایگاه با پوشیدن پیراهن‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران فضای زیبایی را به وجود آورده‌اند.

** به رغم هشدارهای لازم در اطراف ورزشگاه افرادی با ایجاد بازار سیاه بلیت‌های هزار تومانی و دو هزار تومانی را با قیمت‌های گزاف ده تا بیست هزار تومان به فروش می‌رسانند. برخی تماشاگران شهرستانی كه با پیمودن كیلومترها مسافت برای نظاره‌ی این بازی راهی پایتخت شده‌اند مجبور به خریداری این بلیت‌ها هستند. ** با تلاش مسوولان ورزشگاه آزادی چهار دستگاه كامپیوتر و دو دستگاه فكس برای استفاده‌ی خبرنگاران تهیه دیده شده است.

** رییس جمهور كشورمان كه قرار است برای تماشای دیدار تیم ملی كشورمان برابر بحرین در ورزشگاه حاضر شود در نخستین دقایق این دیدار وارد ورزشگاه آزادی خواهد شد.

**از سوی عوامل نیروی انتظامی تماشاگران به دقت بازرسی و كنترل می‌شوند.

** در هنگام ورود تماشاگران و بیرون ورزشگاه، كراكت‌های تبلیغاتی و پرچم‌های ایران كه به شعارهای انتخاباتی برخی نامزدها از جمله علی اكبر هاشمی رفسنجانی و محمد باقر قالیباف منقش شده، پخش می‌شود.

با نزدیك شدن به زمان دیدار دو تیم ملی ایران و بحرین، شرایط ورزشگاه آزادی به طور مداوم دستخوش تغییر است.

تاكنون بیش از 40 هزار تماشاگر برای تماشای این دیدار وارد ورزشگاه آزادی شده‌اند.

به نظر می‌رسد طرفداران ایرانی هنوز خاطره‌ی شادی چهار سال پیش بحرینی‌ها با پرچم عربستان را در خاطر دارند و به همین دلیل تعدادی از آنان با پرچم ژاپن در ورزشگاه حضور یافته‌اند تا پس از پیروزی تیم ملی كشورمان كه به معنای صعود دو تیم ایران و ژاپن به جام جهانی خواهد بود، بتوانند آن اتفاق را جبران كنند.

**در جایگاه خبرنگاران اثری از گزارشگران و خبرنگاران بحرینی و عرب دیده نمی‌شود اما حضور خبرنگاران ژاپنی محسوس است.

**تمامی مقدمات برای برگزاری جشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فراهم است. موسیقی‌های متنوعی در ورزشگاه پخش می‌شود و پس از پایان بازی نیز مراسم آتشبازی و نورافشانی در ورزشگاه اجرا می‌شود.

**نظم بسیار خوبی در حاشیه و داخل ورزشگاه آزادی حاكم است.

**در ورودی‌های غربی ورزشگاه، نیروی انتظامی با قرار دادن گیت‌های الكترونیكی، بازرسی ویژه‌ای را از كسانی كه قصد ورود به ورزشگاه را دارند به عمل می‌آورد.

**در جایگاه خبرنگاران، برخی افراد غیرخبرنگار نیز دیده می‌شوند.

با نزدیك شدن زمان شروع دیدار دو تیم كشورمان برابر بحرین هر لحظه به تعداد تماشاگران علاقه‌مند تیم ملی فوتبال كشورمان در ورزشگاه آزادی افزوده می‌شود.

تا این لحظه حدود چهل هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا كرده‌اند كه هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

دیدار تیم‌های ژاپن برابر كره‌ی شمالی از نمایشگر بزرگ ورزشگاه آزادی به صورت مستقیم پخش شد كه پس از پیروزی تیم ژاپن در این دیدار، تماشاگران حاضر در ورزشگاه كه پرچم‌های ایران و ژاپن را در دست داشتند به تشویق تیم‌های ملی این دو كشور پرداختند. حدود سی تن از بانوان ورزش دوست در قسمت غربی ورزشگاه و در كنار جایگاه ویژه مستقر شده‌اند.

همچنین تیم‌های والیبال و فوتبال هنرمندان كه هنرمندانی چون مهدی امینی‌پور و رضا ایران منش در بین آنان دیده می‌شوند، برای تشویق تیم ملی كشورمان به ورزشگاه آزادی آمده‌اند.

در قسمت پایین جایگاه ویژه حدود یكصد صندلی جدید تعبیه شده است.

بیش از هفتادوپنج هزار تماشاگر برای تماشای بازی ایران برابر بحرین و راهیابی تیم ملی كشورمان به جام جهانی به ورزشگاه بزرگ تهران آمدند.

ساعت 17:25 تیم ملی بحرین و داوران بازی وارد ورزشگاه آزادی شدند.

گروهی از هواداران ایرانی پرچم‌های بزرگ ژاپن را به بازیكنان تیم ملی بحرین نشان می‌دهند. شاید اكنون تیم نماینده‌ی اعراب پرچم‌های عربستان را در ورزشگاه منامه چهار سال پیش به یاد می‌آورند.

«بحرین! بازی تمام شد.» این یكی از شعارهایی است كه در پرچم‌های هواداران ایرانی خودنمایی می‌كند.

ساعت 17:30 ناظران و داوران زمین بازی و شرایط برگزاری را بررسی كردند.

ساعت 17:35 ورود ناگهانی گروهی از تماشاگران به جایگاه نیروهای امنیتی و پلیس را غافلگیر كرد. این عده از هواداران از روی نرده‌ها و داربست خود را به جایگاه رساندند.

«ایران به جام جهانی 2006 خوش آمدی» یكی دیگر از پرچم‌های چشم‌نواز آزادی است.

ساعت 17:43 تیم ملی ایران با تشویق و پشتیبانی و دلگرمی هواداران وارد ورزشگاه شد.

ساعت 17:45 بازیكنان بحرین برای آشنا شدن با جو ورزشگاه وارد میدان شدند. همان كاری كه «میك مك كارتی» و ایرلند جنوبی در دیدار پلی آف جام جهانی انجام دادند.

بیش از چهارصد عكاس، خبرنگار و تصویربردار از رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی برای پوشش خبری و تصویری دیدار ایران و بحرین در ورزشگاه آزادی حاضر هستند.

جایگاه خبرنگاران به طور كامل پر شده است و در حال حاضر برخی خبرنگاران مجبور به نشستن روی سكوهای پایین جایگاه شدند.

** پس از هجوم تماشاگران به سمت جایگاه ویژه كه برای مستقر شدن تماشاگران بحرینی در نظر گرفته شده بود، وضعیت استقرار آنها مشخص نیست.

** تماشاگران ویژه‌ای از این دیدار دیدن می‌كنند. تعدادی از بازیكنان قدیمی فوتبال كشورمان از جمله حشمت مهاجرانی، دكتر ذوالفقار نسب، جلال طالبی و ... از جمله‌ی این افراد هستند.

** همچنین هنرمندانی چون هانی توسلی، لاله اسكندری، سحر ذكریا و ... برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آزادی آمده‌اند.

** تلویزیون كشور برزیل، روزنامه‌ی انگلیسی آی وان، خبرگزاری‌های AFP، AP، خبرگزاری آلمان و خبرنگار روزنامه‌ی واشنگتن پست از جمله خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آزادی هستند.

رییس جمهور كشورمان برای تماشای دیدار دو تیم ملی ایران و بحرین وارد ورزشگاه آزادی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور ایران لحظاتی پیش وارد ورزشگاه آزادی شد تا دیدار حساس تیم‌های ایران و بحرین را در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آلمان از نزدیك نظاره‌گر باشد.

گفتنی است، رییس جمهور برای نخستین بار جهت تماشای بازی تیم ملی فوتبال در ورزشگاه یكصد هزار نفری آزادی حضور پیدا می‌كند.

در بین دو نیمه‌ی دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین، از بازیكنان تیم ملی فوتسال كشورمان تقدیر شد.

در فاصله‌ی زمانی بین دو نیمه‌ی دیدار ایران و بحرین، مسوولان فدراسیون فوتبال كشورمان از بازیكنان تیم ملی فوتسال كه چند روز پیش هفتمین قهرمانی پیاپی خود در آسیا را به دست آوردند، تقدیر به عمل آورد.

در این مراسم كاپ قهرمانی نمادین به بازیكنان تیم ملی فوتسال اهدا شد.

ولفگانگ سیدكا ـ سرمربی آلمانی بحرین ـ پس از شكست یك بر صفر برابر تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی به سوال‌های خبرنگاران در نشست خبری پاسخ داد .

** در جشن صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی مهرعلیزاده ، رییس سازمان تربیت‌بدنی در میدان مسابقه حضور یافت و تمامی بازیكنان تیم ملی را صمیمانه در آغوش گرفت و پس از آن به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد.

** ماموران انتظامی ، عرفانیان دانشور را كه از افراد شناخته شده‌ فدراسیون فوتبال است برای شركت در جشن به داخل زمین راه نمی‌دادند.

** سیدكا 30 دقیقه زودتر از برانكو ایوانكوویچ كه در جشن صعود تیم ملی حاضر بود، وارد محل كنفرانس مطبوعاتی شد.

** نیروی انتظامی در زمان حضور ناظران و خبرنگاران خارجی با آنها دچار مشكل شد.

** سعید راد ، پویا امینی ، حسین یاریار ، جواد هاشمی ، هانیه توسلی ، حشمت مهاجرانی ، احمدرضا عابدزاده ، مهرداد میناوند ، علی پروین و مهدی پاشازاده از نزدیک تماشاگر بازی بودند.

** پس از صعود تیم ملی كشورمان به جام جهانی، جشن ویژه‌ای در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

پس از پایان سوت داور كره‌ای مراسم آتش بازی، زدن دور افتخار توسط بازیكنان انجام شد. در این قسمت كه با ترك بخش زیادی از تماشاگران از ورزشگاه همراه بود، بازیكنان و همراهان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به دور ورزشگاه رفتند و شادی این پیروزی را با تماشاگران تقسیم كردند.

در پایان این قسمت، دسته گل‌های بزرگی توسط مسوولان فدراسیون وارد زمین شد و بازیكنان و اعضای فدراسیون فوتبال در كنار یكدیگر عكس یادگاری گرفتند.

همچنین از بلندگوی ورزشگاه آزادی چندین بار پیام تبریك‌ رییس جمهور قرائت شد.

** نیروهای انتظامی تماشاگرانی كه هنگام برگزاری جشن وارد زمین شده بودند، از زمین خارج كرد. همچنین سربازان نیروی انتظامی از ورود نایب رییس فدراسیون فوتبال، اكبر غمخوار جلوگیری كردند كه با وساطت رییس حراست فدراسیون فوتبال این مساله حل شد.

 صعود رویایی ایران به جام جهانی فوتبال 

 پیام مقام معظم رهبری خطاب به ملی پوشان