تبیان، دستیار زندگی
هواپیمای حامل این شرور قصد اوج‌گیری و فرار از دست جنگنده‌های ارتش را داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ریگی قصد فرار داشت

عبدالمالک ریگی

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم كل قوا با اشاره به اقتدار نیروی هوایی ارتش در دستگیری ریگی، گفت: هواپیمای حامل این شرور قصد اوج‌گیری و فرار از دست جنگنده‌های ارتش را داشت.

به گزارش  فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم كل قوا كه صبح امروز دوشنبه در اولین جشنواره حدیث ارتش سخن می‌گفت، با بیان اینكه دستگیری شروری چون عبدالمالك ریگی یك عملیات پیچیده اطلاعاتی و عیدی برای ملت ایران به شمار می‌رود، گفت: این تروریست در دیدار با مسعود رجوی تأكید كرده بود كه باید با همكاری یكدیگر مرزهای ایران در شرق و غرب را نا امن كنند كه به همین خاطر قصد سفر به قرقیزستان و دیدار با مقامات آمریكایی را داشت.

صفایی با اشاره به اینكه ریگی پس از سوار شدن به خط هوایی قرقیزستان به هیچ عنوان گمان نمی‌كرد پس از گریم شدن و در اختیار داشتن گذرنامه جعلی شناسایی شود، افزود: البته نیروهای اطلاعاتی ایران در داخل هواپیما و خارج آن او را به خوبی تحت نظر داشتند و پس از آنكه در ساعت 1:40 بامداد هواپیمای بوئینگ او وارد حریم ایران شد، یك جنگنده F4 در كنار هواپیمای مسافربری به پرواز درآمد و به او دستور داد در بندرعباس فرود بیاید.

به گفته وی پس از عدم تمكین خلبان و تداوم پرواز هواپیمای عامل ریگی دومین F4 به پرواز درآمده و هواپیما را به فرود در فرودگاه بندرعباس دعوت می‌كند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم كل قوا اضافه كرد: پس از رسیدن هواپیمای بوئینگ به حوالی كرمان خلبان قصد اوج‌گیری و رهایی از 2 F4 همراه را داشته است كه با پرواز یك جنگنده دیگر و اخطار شدید به او هواپیما به سمت بندرعباس بازگشته و به زمین می‌نشیند.

حجت‌الاسلام صفایی با بیان اینكه نیروهای اطلاعاتی ایران در داخل هواپیما صحنه را مدیریت می‌كردند، گفت: پس از برنامه‌ریزی دقیق و اقدام سریع دستگاه اطلاعاتی كشورمان، ریگی كاملا شوكه و مبهوت شده و به راحتی تسلیم می‌شود. چرا كه به هیچ وجه گمان نمی‌كرد اینگونه دستگیر شود.