تبیان، دستیار زندگی
مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امور تربیتی دانش آموزان فقط مربوط به حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیست. محمد علی حیاتی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: با توجه به بحث احیای معاونت پرورشی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امور تربیتی دانش آموزان و حوزه معاونت

افق سبز

مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با پانا:

امور تربیتی دانش آموزان فقط در حوزه معاونت پرورشی خلاصه نمی شود

خبرگزاری پانا: مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امور تربیتی دانش آموزان فقط مربوط به حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیست.

محمد علی حیاتی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: با توجه به بحث احیای معاونت پرورشی و سوابق فعالیت های پرورشی و تربیتی در مجلس هفتم، قانونی وضع شد که بر اساس آن انجام تمام فعالیت های پرورشی و تربیتی توسط معاون وزیر صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر به عنوان فعالیت های پرورشی و تربیتی انجام می شود با چیزی که در قانون مصوب شده، متفاوت است، افزود: از زمان تصویب این قانون تا کنون، وزارت آموزش و پرورش با تغییرات مدیریتی فراوانی روبه رو بوده که همین امر موجب تحقق نیافتن ایده آل قانون احیای امور تربیتی شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص امور پرورشی و تربیتی تحقق نیافته است، اظهار داشت: در وضع قانون احیای امور تربیتی، تمام مطالبات مقام معظم رهبری لحاظ شده است اما در این زمینه هم در ساختار و هم در عملکرد با مشکل مواجه ایم به طوری که هنوز ساختار متناسب با قانون وضع شده وجود ندارد.

حیاتی تصریح کرد: امور تربیتی و پرورشی تنها شامل حوزه معاونت پرورشی نیست و تمام فعالیت های پرورشی و حتی تألیف و برنامه ریزی کتب درسی، تربیت بدنی، فعالیت های فرهنگی و هنری و به طور کلی تمامی فعالیت های حوزه آموزش و پرورش را در بر می گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: بحث امور تربیتی و پرورشی صرفا بر عهده یک نهاد نیست و تمام نهادهای اجتماعی اعم از خانواده، مدرسه و جامعه باید همگام با هم در پیشبرد اهداف امور تربیتی و پرورشی کوشا باشند.

منبع: خبرگزاری پانا

تنظیم: نسرین صادقی