تبیان، دستیار زندگی
حمید قبادی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بحث بیرون ماندن برخی ناشران در ایام برپایی نمایشگاه كتاب، مساله تازه‌ای‌ نیست. عملكرد ناشران همواره مورد توجه بوده و محدود به نمایشگاه نبوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد ناشران مورد توجه بوده است
عملکرد ناشران مورد توجه بوده است

حميد قبادي، مشاور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: بحث بيرون ماندن برخي ناشران در ايام برپايي نمايشگاه كتاب، مساله تازه‌ای‌ نيست. عملكرد ناشران همواره مورد توجه بوده و محدود به نمايشگاه نبوده است. تصميم‌هايي هم كه اتخاذ مي‌شوند، متاثر از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيستند.

قبادي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران همواره به عنوان يك رويداد بسيار مهم فرهنگي با ابعاد گسترده، در رسانه‌ها مطرح بوده است و هر اتفاق، تصميم و سياستي كه در اين حوزه اتخاذ شود، مورد توجه رسانه‌ها و افكار عمومي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: اين توجه رسانه‌اي اتفاق مثبت و پديده‌اي واقع‌گرايانه در حوزه فرهنگي است. بايد اين اتفاق را ارج گزارده و از آن با نگاهي مثبت ياد كنيم.

معاون اجرايي بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تصريح كرد:مسوولان بسياري از رویدادهای فرهنگی دیگر علاقه‌مندند اين كانون خبري كه در نمايشگاه ايجاد مي‌شود، در آن حوزه‌ها نيز وجود داشته باشد. البته به دليل دوام، قوام و گستردگي نمايشگاه كتاب، براي ساير رويدادها چنين اتفاق نمي‌افتد.

وي در ادامه گفت: ما در ايام اخير نيز شاهد بوديم كه ناشران با هوشمندي كامل رفتار مطلوبي نشان داده و وظايف فرهنگي خود را به نحو شايسته‌اي انجام دادند. طبيعي است كه چند مورد به‌عنوان استثنا، نتوانستند وظايف خود را به دقت انجام دهند كه اين نيز به معناي بار منفي اين حوزه نيست.

قبادي با بيان‌ اين‌كه "از زحمات رسانه‌ها تشكر مي‌كنم" افزود: در عين حال بايد احتياط شود تا رسانه‌ها وظايف فرهنگي خود را در حوزه نمايشگاه با دقت انجام دهند.‌ مسوولان معاونت فرهنگي هم در دسترس اند و اگر ابهامي وجود داشته باشد، مي توانند آن ابهام را با ایشان در ميان بگذارند.