تبیان، دستیار زندگی
ایران با شکست ژاپن برای هفتمین بار پیاپی قهرمان آسیا شد تیم جوان ایران از ژاپن انتقام گرفت تیم ملی فوتسال ایران با شکست ژاپن در دیدار فینال برای هفتمین بار پیاپی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم ملی فوتسال کشورمان در نیمه دو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران برای هفتمین بار قهرمان آسیا شد


ایران با شکست ژاپن برای هفتمین بار پیاپی قهرمان آسیا شد

تیم جوان ایران از ژاپن انتقام گرفت

تیم ملی فوتسال ایران با شکست ژاپن در دیدار فینال برای هفتمین بار پیاپی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

تیم ملی فوتسال کشورمان در نیمه دوم دیداربا ژاپن با حفظ دوگل برتری که در نیمه اول به ثمر رسانده بود ، موفق شد ضمن انتقام از ژاپن بواسطه شکست در مرحله یک چهارم نهایی ، عنوان قهرمانی هفتمین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا را بدست آورد .

در نیمه دوم تیم ملی بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشت و با بازی خوب در خط دفاعی حملات تیم ژاپن را بی اثر گذاشت تا با شایستگی و برای هفتمین بار پیاپی عنوان نخست مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را از آن خود کند .

سرمربی تیم ملی فوتسال: قهرمانی با بازیکنان جوان شیرینی دیگری دارد

بازیکنان ایران فراتر از آسیا هستند

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت : هفتمین عنوان قهرمانی ایران در آسیا با بازیکنانی جوان و آینده دار رقم خورد و این مسئله ارزشمند ترین دستاورد مسابقات ویتنام برای فوتسال ایران تلقی شود .

جوراندیرو دوراتا سرمربی تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب عنوان قهرمانی هفتمین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا با بیان این مطلب افزود : خوشحالم جوانگرایی در تیم ایران نتیجه داد و تیم ایران پس از شش عنوان قهرمانی گذشته خود اینبار با بازیکنانی جوان به این مهم دست یافت و این موفقیت می تواند زمینه ای برای حضور شایسته فوتسال ایران در عرصه های جهانی باشد .

جوراندیرو اضافه کرد : جوانگرایی را در تیم فوتسال ایران ادامه خواهم داد چرا که بازیکنان جوان تیم ایران به خوبی پاسخ اعتماد من را دادند و ثابت کردند که در صورت کسب تجربیات بیشترمی توانند در جام جهانی نیزبدرخشند.

سرمربی برزیلی تیم فوتسال کشورمان با بیان اینکه قهرمانی در هفتمین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا بیش ازهر چیز حاصل درک مشترک بازیکنان و کادرفنی بود تصریح کرد : قهرمانی با بازیکنان جوان شیرینی خاصی دارد، بویژه آنکه درک مشترکی بین بازیکن و مربی بوجود بیاید . این ویژگی پس از سپری شدن بازیهای مقدماتی در تیم ما شکل گرفت هر چند نتایجی نظیردیدار با تایلند و ژاپن تا حدودی کار ما را دچار وقفه کرد ولی همین دو نتیجه باعث برانگیختگی بازیکنان شد بطوری که در دیدارهای بعدی تیم ایران قدرتمندانه به میدان رفت و حتی توانست شکست مقابل ژاپن را در دیدار فینال تلافی کند .

وی با بیان اینکه سطح بازیکنان و تیم ایران فراتراز آسیاست گفت : بازیکنان ایرانی از نظرتکنیکی و خلاقیت های فردی در سطح بازیکنان برزیل هستند و تنها کمبودی که دارند مسائل تاکتیکی است که تلاش خواهم کرد با انجام تمرینات ویژه و بازیهای تدارکاتی با تیم های صاحب نام فوتسال دنیا این ضعف را به مرور برطرف کنم .

بهترین های جام هفتم معرفی شدند

ایران جام قهرمانی گرفت ، شمسایی جام بهترین گلزن

مراسم معرفی و اهدائ جوایز بهترین های هفتمین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا با حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد .

در این مراسم که لحظاتی پس از برگزاری دیدار فینال در ورزشگاه پوهتو شهرهوشی مینه ویتنام برگزار شد، بن همام رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن اهداء جام قهرمانی هفتمین دوره رقابتهای فوتسال قهرمانی آسیا به تیم ایران ، کسب این عنوان را به سرپرست تیم ایران تبریک گفت و از تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال ایران دراستمرار قهرمانی های تیم فوتسال کشورمان در آسیا تشکر و قدردانی کرد .

درمراسم اهداء بهترین های این دوره ازرقابتها وحید شمسایی مهاجم تیم فوتسال کشورمان با 23گل زده بعنوان بهترین گلزن این دوره از مسابقات معرفی و جایزه ویژه ای به وی اهداء شد .

همچنین از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، بازیکن شماره 10 تیم فوتسال ژاپن به عنوان بهترین بازیکن مسابقات ویتنام برگزیده شد و جایزه ویژه ای دریافت کرد . جام بازی جوانمردانه نیز به تیم عراق تعلق گرفت که جایزه این تیم توسط صادق درودگر نایب رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا به این تیم اهداء گردید .

منبع:مهر

 با برد ژاپن ایران صعود کرد 

 پیامدهای ناکامی فوتسال ایران