تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی‌توجهی به مسائل اخلاقی در جامعه اسلامی انتقاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد از بی‌توجهی به مسائل اخلاقی

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی‌توجهی به مسائل اخلاقی در جامعه اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با محسن رضایی،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اخلاق اسلامی در جامعه به فراموشی سپرده شده است.

وی نهج‌البلاغه و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) را بهترین نصایح برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: متاسفانه نهج‌البلاغه همچون حضرت علی (ع) در مظلومیت واقع شده است و برخی به مسائل اخلاقی و اسلامی توجهی نمی‌کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز برخی خود را مستغنی از مشورت می‌دانند و حتی به مشورت  دیگران نیز بی‌توجهی می کنند و به آن عمل نمی نمایند و یکی از مشکلات بزرگ ما نسبت دادن تهمت‌های ناروا به دیگران است.

وی تاکید کرد: اگر اخلاق اسلامی در جامعه حاکم شود همه با هم مهربان خواهیم بود و دیگر لجاجت نمی کنیم و حق اگر روشن شد آن را می‌پذیریم و دیگر طلبکار به سراغ بدهکار نخواهد رفت و بدهکار به سراغ طلبکار می‌رود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کسی که استبداد به رای داشته باشد هلاک می‌شود و کسی که با افراد با شخصیت مشورت کند شریک عقل و دانش آن‌ها می‌شود؛ خوشبختانه دستورات اسلامی برای ما بسیار راهگشا است؛ ولی برخی به آن توجهی نمی‌کنند و از کنار آن به راحتی عبور می‌کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ملی نیز باید در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: وقتی همه سیاست زده شوند و مشغول مبارزات سیاسی خود باشند مبارزه با مفاسد اخلاقی به حاشیه رانده می‌شود و در حال حاضر مفاسد اخلاقی همچون طلاق و اعتیاد در جامعه بسیار دیده می‌شود و گویی مسائل اخلاقی در جامعه متولی ندارد.