تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی دستگیری عبدالمالک ریگی را باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور دانست و گفت: امیدواریم به دام افتادن این شرور و جنایت کار درس عبرتی برای بقیه اشرار باشد که بدانند عاقبت کارشان کجاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشرار درس بگیرند

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دستگیری عبدالمالک ریگی را باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور دانست و گفت: امیدواریم به دام افتادن این شرور و جنایت کار درس عبرتی برای بقیه اشرار باشد که بدانند عاقبت کارشان کجاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی با تبریک سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: در آستانه این روز بزرگ عبدالمالک ریگی جنایتکار کم نظیر، توسط نیروهای کشورمان به دام افتاد و امیدواریم این موضوع درس عبرتی برای بقیه اشرار باشد که بدانند عاقبت کارشان کجاست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دستگیری عبدالمالک ریگی باعث سرفرازی نیروهای مختلف کشور شد تاکید کرد: این جنایتکار عمر کوتاهی کرد و عاقبت او هم معلوم است، امیدواریم نیروهای مختلف کشور ما به هوش بوده و بتوانند جلوی شرارت های دیگر را بگیرند زیرا در سایه امنیت است که می توانند کارهای مختلف را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز امامت امام عصر (عج) تاکید کرد: در این روز نباید کارهایی انجام شود که باعث تفرقه و عداوت در بین مسلمانان شود، باید شرایط زمانی و مکانی را در نظر گرفت و کاری کرد که امام زمان (عج) راضی باشد و بهانه برای شرارت و دشمنی دست دشمن داده نشود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان ما در صدد ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان هستند نباید کاری کرد که آنها به اهدافشان برسند.

وی بیان داشت: ما باید نگاهی به اوضاع عراق ، افغانستان، و پاکستان بیندازیم و توجه داشته باشیم که دشمنان همیشه در صدد توطئه و تفرقه بین مسلمانان هستند و باید کاری کنیم که مسلمانان به صورت ید واحده در مقابل دشمن بایستند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش انتظار فرج را یکی از برترین اعمال دانست و تاکید کرد: انتظار هم حالت مثبت دارد و هم حالت منفی، اما حالت منفی آن این است که حالت یاس به خود گرفته و دست روی دست بگذاریم و بگوییم انشاء الله با آمدن امام زمان (عج) مشکلات حل می شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: متاسفانه برخی از افراد غافل هستند و حتی ادعا می کنند که تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور امام عصر نادرست است، اینها غافل اند و باید توجه کرد که حضرت ولی عصر (عج) با زمینه های آماده می تواند برنامه های خود را اجرا کند.

وی ابراز داشت: انتظار مثبت یعنی امید، خودسازی، آماده کردن خود و دیگران، امر به معروف و نهی از منکر، نه اینکه لب فرو ببندیم و هیچ کاری انجام نداده و همه چیز را به انتظار فرج مرتبط بکنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی تاکید کرد: در ادعیه ما همیشه سخن از آمادگی برای ظهور است نه وادادگی، و همه باید به این موضوع توجه کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه ما باید سعی کنیم انتظار مثبت در جامعه ایجاد کرده و مردم را به انجام اعمال و وظایفشان در اثر غیبت تشویق و ترغیب نماییم.

این مرجع تقلید بر ضرورت خودسازی و آمادگی جهت ظهور حکومت حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد و گفت: برخی بدون اینکه کاری برای جوانان و فرزندان خود انجام دهند تنها می گویند برای جوانان باید دعا کرد که البته باید این موضوع را انجام داد اما اگر همه دریچه های مفاسد را به روی جوانان خود باز کنیم و مفاسد را به خانه خود راه دهیم چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که جوانان منحرف نشوند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش تدریجی مفاسد در جامعه حربه های شیطان را برای فریب دادن جامعه یاد آور شد و افزود: شیطان ابتدا سعی می کنند با درهم شکستن ابهت گناه انسانها را به سوی معاصی سوق دهند و برای میل به این هدف، ابتدا از گناهان کوچک و صغیره استفاده می کنند و به تدریج این موضوع را گسترش می دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حضور در مجلس گناه نیز گناه است، تصریح کرد: دلیل این موضوع به خاطر شکسته شدن ابهت گناه است و وقتی در این مجالس انسان شرکت کند، ابتدا ابهت گناه شکسته شده و سپس زمینه لغزش ها و انحرافات فراهم می شود.