تبیان، دستیار زندگی
استقلال تكرار مى شود؟ زرینچه: آنها موفقیت من را نمى خواهند چرا به جواد زرینچه بازیكن بدهیم؟! در این دو سال گذشته براى ما چه كارى انجام داده است. فقط هر وقت تیم مى بازد، مصاحبه مى كند و جنجال راه مى اندازد. این حرف هاى نیمكت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سناریوى نیمكت برق تا استقلال تكرار مى شود؟

زرینچه: آنها موفقیت من را نمى خواهند


چرا به جواد زرینچه بازیكن بدهیم؟! در این دو سال گذشته براى ما چه كارى انجام داده است. فقط هر وقت تیم مى بازد، مصاحبه مى كند و جنجال راه مى اندازد. این حرف هاى نیمكت نشینان استقلال است. گویا جواد زرینچه براى تقویت برق تهران دست یارى به سوى آبى ها دراز كرده. گویا او میعاد مظلومى را مى خواهد. آبى ها هم علاقه اى ندارند كاپیتان پا بگیرد، اما زرینچه سفت و سخت دنبال جمع و جور كردن برق است. نعیما خواجوى قرار است تمرینات بدنسازى را زیر نظر بگیرد، زرینچه و محمد نورى بازیكن سابق استقلال و كارمند فعلى اداره برق هم كارهاى فنى تیم را زیر نظر محصص برعهده دارند.

حالا هر كس هم به سمت جواد برود بدون شك روبروى امیر ایستاده چرا كه خیلى ها معتقدند «سناریو» از نیمكت برق تا نیمكت استقلال چه بسا این بار براى جواد زرینچه تكرار شود!

حدود ? سال پیش على نظر زاده مربى اهل مطالعه فوتبال به همراه بهبودى وغفارى برق تهران را به لیگ دسته اول رساندند و امیر قلعه نویى به لطف اولیایى كه از اعضاى هیأت مدیره برق بود سر سفره آماده نشست. برق بازیهاى خوبى در گروه دوم لیگ دسته اول انجام داد و اگر برقى ها نساجى را مى بردند به پلى آف مى رسیدند اما نشد و گروه فنى متلاشى شد. نظرزاده دستیار فیروز كریمى و سپس میثاقیان در ابومسلم شد و قلعه نویى هم به اهواز رفت.

جواد زرینچه اینها را پیشرفت نمى داند و مى گوید: «صعود به مرحله بالا و لیگ برتر مهم بود كه برق نتوانست و اینكه در حال حاضر هم بین تیم دوم و چهاردهم لیگ یك هیچ تفاوتى نیست. من روى كمك هیچ كس، به ویژه استقلالى ها حساب نكرده ام و منتظرم این دو بازى استقلال تمام شود تا حرف هایم را بزنم. مى دانم كه آنها (استقلالى ها) از پیشرفت من خوشحال نمى شوند. به همین دلیل از آنها نه بازیكن مى خواهم، نه حمایت. دست هایم را به زانوى خودم مى گیرم.»

به نظر مى رسد تنها آلترناتیوى كه در حال حاضر و به ویژه در لیگ پنجم قلعه نویى را تهدید مى كند جواد زرینچه است به ویژه اینكه او با برق موفق شود و راهى را برود كه قلعه نویى رفته است و این نیازمند به گذشت زمان است. جواد هنوز نه تیم بیرونى خود را كامل كرده و نه تیم درون زمین را.او از همكارى خوب فلاحتكار مدیرعامل فعلى خبر مى دهد و اینكه مى خواهد نخستین تجربه نفر اولى خود را بدون مزاحمت و با برنامه و به طور جدى آغاز كند. حضور در كلاس انگلیس و آموزش در كلاس هاى متعدد از برنامه هاى جواد زرینچه است، كارى كه قلعه نویى در حال حاضر بى نیاز از آن است اما براى پاسخ به منتقدان بى میل نیست چند روزى به یك كلاس برود.

زرینچه از كار دشوار خود مى گوید و اینكه او «سوگلى» هیچ مدیرى نیست اما دوستان او نه به لطف توانایى بلكه فقط به خاطر رابطه روى نیمكت هاى بزرگ نشسته اند و دیگر اینكه استقلالى ها از یك منظر از وصلت برق و زرینچه خوشحال هستند و آن، این نكته است كه جواد دیگر بیكار نیست تا به استقلال گیر بدهد. این دیالوگ ها فضاى بین دو كاپیتان دیروز و پریروز استقلال را نشان مى دهد و اینكه براى رسیدن به نیمكت استقلال چه تلاش هایى كه نمى شود …

منبع:ایران ورزشی

 زرینچه : میلان از بچه ها خط می گیرد! 

 مصاحبه با زرینچه ستاره اسبق استقلال 

 انتقاد زرینچه ازاستقلال