تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله العظمی صافی در جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه قشم بیان داشتند:‌ روایات خاصه داریم در طی قرون و اعصار به اهل بیت علیهم السلام مراجعه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت حضور طلاب در مناطق تبلیغی

آیت الله صافی

حضرت آیت الله العظمی صافی در جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه قشم بیان داشتند:‌ روایات خاصه داریم در طی قرون و اعصار به اهل بیت علیهم السلام مراجعه کنید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له ‌ادامه دادند: قرآن و عترت همیشه هستند و هیچ عصری از وجود امام که در واقع از عترت رسول الله می‌باشد، خالی نخواهد ماند.

این مرجع تقلید تنها راه نجات بشریت را پیروی از پیامبر و اهل‌بیت (ع)  خوانده و افزودند: بسیاری از بزرگان اهل سنت نیز تقریر کرده‌اند که اگر کسی اهل بیت را پیشوای خود قرار دهد مسلّماً اهل نجات است.

ایشان با اشاره به تاکیدات پیامبر و اهل‌بیت (ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت (ع) گفتند: اگر ما علوم اهل بیت (ع)  را فرا بگیریم و به دیگران برسانیم همانطور که در روایات است همه متابعت خواهند کرد و اهل بیت (ع)  هدایت‌های کامل را در اختیار بشریت قرار داده‌اند.

معظم‌له در این دیدار اهمیت و ثواب تبلیغ در مناطق دورافتاده را متذکر شده و فرمودند: بیشتر کسانی که در فقر ایمانی گرفتار شده‌اند، برای اینست که جاهل به معارف هستند و آن طور که باید، اهل بیت به آنها شناسانده نشده است و اگر آنها مکتب اهل بیت و هدایت‌های ائمه معصومین سلام الله علیها را بدانند و بفهمند حتماً به صراط مستقیم هدایت خواهند شد.

حضرت آیت‌الله صافی، طلاب علوم دینی را به جدیت و تلاش و استقامت در امر تحصیل فرا خوانده و گفتند: به فرموده‌ حضرت علی علیه السلام که می‌فرماید «علم اگر به آرزو حاصل می‌شد، کسی جاهل باقی نمی‌ماند« لازمه دست‌یابی به علم تلاش و جدیت و زحمت و تهذیب است. زیرا پشیمانی در روز قیامت از آن کسانی است که کسالت بورزند و از فرصت استفاده نکنند.»

معظم له با گلایه از روحانیونی که همیشه در قم هستند و به هر دلیلی از امر تبلیغ سرباز می‌زنند، گفتند: نفس وجود روحانی در مناطق محروم مثمرثمر است، حتی اگر کاری صورت ندهد. ولی در آنجا با یک نفر هم صحبت شود و یک نفر را هدایت کند ثواب جهاد در راه خدا را دارد.

ایشان با تأکید بر حضور روحانیت در مرزها بیان داشتند: اگر ما حضور نداشته باشیم، دیگران می‌آیند و آنجا را پر می‌کنند؛ و ممکن است باطل ترویج شود.

این مرجع تقلید با تقدیر از کسانی که رنج غربت و تبلیغ را در مناطق دور افتاده تحمل می‌کنند، یادآور شدند: استقامت در برابر مشکلات باعث خشنودی آقا اما م زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌‌شود و امیدوارم عنایات حضرت شامل حال همه‌ی شما باشد و بتوانید دیگران را با معارف و علوم اهل بیت (ع) و قرآن آشنا کنید.