تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی شنبه شب مهمان استاد جمشید مشایخی بود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خنده های شیرین اسطوره

خنده های شیرین اسطوره

اسطوره فوتبال ایران شنبه شب بارها خندید، خاطرات خوش گذشته را در ذهن مرور و زنده کرد و شبی خاطره انگیز را پشت سر گذاشت و همه به لطف دوستاره بزرگ عرصه هنر ایران بود که به ملاقات اسطوره فوتبال ایران آمده بودند.

جمشید مشایخی بازیگر بزرگ عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون همراه با ایرج نوذری، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون شنبه شب به خانه ناصر حجازی رفته بودند تا چند دقیقهای را در کنار این چهره به یاد ماندنی فوتبال ایران باشند.

در این ملاقات که توسط مجله خانواده سبز برنامه ریزی شده بود، جمشید مشایخی گفت: « ناصر حجازی به دلیل اینکه شیک میپوشید، شخصیت منحصر به فردی داشت، جنتلمن بود و مهمتر از همه اینکه صراحت لهجه داشت همیشه در ذهن من بود و هست. او به این دلیل که کشورش را دوست داشت هیچ وقت تملق مدیری را نگفت و حقایق را آن طور که بود بیان میکرد. من هم به دلیل همه این خصوصیات خوب او را دوست داشتم و الان هم امیدوارم روزی دوباره به این خانه بیایم که ناصر همچون گذشته قبراق و سر حال باشد تا همه ما شاد شویم».

ناصر حجازی

به نقل از خبر آنلاین،  چهره ماندگار سینمای ایران ادامه داد: «من همیشه می گویم این جهان مانند ارزنی است که در دل یک دریا به نام کهکشان رها شده. در دل این ارزن حدود 7 میلیارد نفر زندگی می کنند. وقتی به این حقیقت فکر می کنم می بینم هیچ نیستم. پس دلیلی ندارد که کسی به دلیل هنرش مغرور شود. این درس بزرگی برای جوانان ورزشکار و هنرمند است که مغرور نشوند».

ایرج نوذری هم با ذکر خاطراتی از پدر مرحومش گفت: «پدر من هم دروازه بانی می کرد و قرار بود دروازه بانی حرفه ای شود اما به این دلیل که پدرش در روزنامه تصویر دروازه بانی آسیب دیده را مشاهده کرده بود به او گفته بود دروازه بانی را کنار بگذارد و او هم همین کار را کرد و به هنر روی آورد». نوذری که سریال کلانترش این روزها از سیما پخش می شود سپس گفت: «ما هیچ وقت ناصر حجازی را فراموش نمی کنیم چون بارها با واکنش های او در تیم ملی هیجانی شدیم و از خوشحالی اشک ریختیم. من عشق به این مرد را در حالی به زبان می آورم که خودم پرسپولیسی ام».

در این ملاقات، اسطوره هم که آتیلا فرزندش، سعید رمضانی دامادش و ارسلان، نوه دوست داشتنی اش را در کنارش داشت، چند جمله ای به زبان آورد. او ابتدا از این دو هنرمند تشکر کرد که به ملاقاتش آمدند و سپس گفت: «هنرمندان و ورزشکاران به ذهن و قلب مردم می روند و به همین دلیل هنرمند و ورزشکاری که از یاد مردم برود، مرده است. چه خوب است ورزشکاران و هنرمندانی که درست زندگی کرده اند،مورد توجه قرار بگیرند چون آنها برای مردم الگو هستند».

اسطوره فوتبال ایران درباره جمشید مشایخی هم گفت که او همیشه ستاره دوست داشتنی من بوده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری