تبیان، دستیار زندگی
هفته گذشته یک گل غول پیکر بدبو افراد کنجکاو بسیاری را به گلخانه سانفرانسیسکو جذب کرد. این گل وحشی غول پیکر که به اصطلاح «گل جسد» نامیده می شود برای اولین بار بعد از دو سال گل داد . این گیاهان مشهور هر چند سال یک بار به مدت 3...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

هفته گذشته یک گل غول پیکر بدبو افراد کنجکاو بسیاری را به گلخانه سانفرانسیسکو جذب کرد. این گل وحشی غول پیکر که به اصطلاح «گل جسد» نامیده می شود برای اولین بار بعد از دو سال گل داد .

این گیاهان مشهور هر چند سال یک بار به مدت 3 الی 4 روز گل بسیار بد بویی می دهند . که انسان را به یاد جوراب های کثیف و بدبوی ورزشکاران یا گوشت فاسد و ... می اندازد.

این گیاه 10 ساله " تـِد غول پیکر " نام دارد و پیش بینی می شود که بلندی آن به 150 سانت نیز برسد.

اسکات مِدبـِری SCOT MEDBURY رئیس گلخانه گفت: این گیاه ، فوق العاده حیرت انگیز است و بازدید کنندگان در کنار شکوفه بسیار بلند آن ژست می گیرند و عکس می اندازند.

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

اما این گیاه بسیار زیباتر و عجیب تر از آن است که بتوان تصور کرد و به دلیل ازدحام جمعیت ، گلخانه ساعت بازید را در این هفته افزایش داده است.

" تـِد غول پیکر" در آینده حتی ممکن است به صورت داستان های افسانه ای نیز درآید.

«گل جسد» یکی از گیاهان بومی منطقه سوماتراست و از بوی بد خود برای جذب حشرات و سوسک ها استفاده می کند که به امید یافتن گوشت گندیده به سمت آن می روند و فکر می کنند این بوی غذاست ولی در واقع گل جسد از این حشرات برای گرده افشانی خود استفاده می کند.

«مِدبـِری می گوید» : این گل در حقیقت به وسیله ی گل های ریز دیگر تزیین می شود . ریشه این سوسن وحشی مانند سیب زمینی است که 44 پوند وزن دارد.

گل بوگندو در سانفرانسیسکو گل داد

وقتی کلاهک گیاه باز می شود شکوفه آن به رنگ زرشکی مایل به بنفش است که تا چند روز می ماند و یک روز بعد از باز شدنش بوی آن را می توان احساس کرد. سپس شکوفه از بین می رود و گیاه دوباره به حالت کمون باز می گردد.

«تریشیا هال» که با همسرش برای دیدن این گل عجیب به گلخانه سانفرانسیسکو رفته ، گفت حقیقتاً حتی وقتی این گل بسته است بسیار زیباست و ما توانستیم در آنجا لذت ببریم و بوی آن را احساس کنیم حتی بدون اینکه از ماشین پیاده شویم.

منبع: WWW.NEWS.EXCITE.COM

ترجمه: مریم پاک رو

سایر اخبار عجیب و غریب

آینه دشمن دارکوب یا دارکوب دشمن آینه

مادر عصبانی ، ماشین خود را به در ِمدرسه کوبید

فرار نیم قلو از زندان

من که بهش دست نمی زنم تو دست بزن

ازدواج فیزیکدان 82 ساله با «هدیه خدا»

گربه شبیه سازی شده