تبیان، دستیار زندگی
حسام‌الدین معصومیان، مولف و مترجم کتاب‌های روان‌شناسی از ترجمه کتاب «هم وابستگی دیگر بس است» با موضوع مراقبت از افراد معتاد خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابي در باب اعتياد

كتابی در باب اعتیاد

حسام‌الدین معصومیان، مولف و مترجم کتاب‌های روان‌شناسی از ترجمه کتاب «هم وابستگی دیگر بس است» با موضوع مراقبت از افراد معتاد خبر داد.

معصومیان درباره این کتاب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم‌وابستگی، نوعی اعتیاد جدید در بين معتادان و افراد خانواده آنهاست، به گونه‌ای که از آن اعتیاد به فرد معتاد نام برده می‌شود.

وی افزود: معمولا در کنار فرد معتاد، افرادی زندگی می‌کنند که با کمک به او، حس خوبی پیدا می‌کنند، آنها نیازمندند که به افراد نیازمند و معتاد کمک کنند تا به آرامش برسند.

معصومیان با بیان اینکه این نوع اعتیاد، موضوعي جدی و جدید در عصر حاضر به شمار می‌آید، اظهار داشت: کتاب حاضر برای تمام کسانی است که این ویژگی را در خود شناسایی می‌کنند و یا در مواجه با افراد معتادی که به آنان وابستگی عاطفی و احساسی دارند، نمی‌توانند از آنها دوری کنند.

وی همچنین از چاپ دوم کتاب «هم‌وابستگی، بستر پیدایش اعتیاد انواع اعتیادها و وسواس ها» خبر داد و یادآور شد: این کتاب اثری از دکتر ویت فیلد است که در آن زمینه‌های پیدایش انواع اعتیادها در خانواده و جامعه معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: زمینه‌های شکل گیری اعتیاد، گستره تاریخی آن در دوره‌های زمانی مختلف و راه‌های بهبود و رهایی از بیماری اعتیاد از جمله مباحثی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.

معصومیان با بیان اینکه کتاب برای متخصصان و فعالان ترک اعتیاد مفید است، گفت: كتاب براي افرادی که به دنبال رهایی از اعتیاد هستند ولی با مشکلات و مصائب مختلف روبه‌رو هستند، نيز کارایی دارد.

به گفته وی، چاپ سوم کتاب «اراده کافی نیست» اثری از واشتون و باندی نیز با موضوع اعتیاد هفته آينده به کتاب فروشی‌ها می‌رسد.