تبیان، دستیار زندگی
می‌ماند كمك بازیكن ایرانی به كودكان بوسنی هواداران اتوبوس‌هامبورگ را برای ماندن مهدی متوقف كردند هفته‌ی پیش آینده‌ی مهدی مهدوی‌كیا در هامبورگ یكی از عنوان‌های اصلی روزنامه‌های آلمانی بود. در حالی كه تابستان گذشته سران هامبور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضا فاضلی: مهدوی‌كیا یك فصل دیگر می‌ماند

كمك بازیكن ایرانی به كودكان بوسنیهواداران اتوبوس‌هامبورگ را برای ماندن مهدی متوقف كردند

هفته‌ی پیش آینده‌ی مهدی مهدوی‌كیا در هامبورگ یكی از عنوان‌های اصلی روزنامه‌های آلمانی بود.

در حالی كه تابستان گذشته سران هامبورگ از ماندن و نگاه داشتن مهدوی‌كیا می‌گفتند، اما روزهای پایانی فصل باور دارند با پیشنهاد مناسب ستاره‌ی ایرانی باشگاه را می‌فروشند كه این، واكنش «كیا» را به دنبال داشت.

رضا فاضلی، نماینده‌ی مهدی مهدوی‌كیا گفت:« چند روز گذشته این موضوع را پیگیری كردیم. هامبورگ سیستم و شیوه‌ی جدیدی را آزمایش می‌كند، با بازیكن جدیدی هم برای منطقه‌ای كه مهدی بازی می‌كند به توافق رسیده‌اند و این شرایط را برای او دشوار می‌كند.»

پس آیا تابستان هامبورگ به «كیا» در خروجی را نشان می‌دهد؟

پاسخ فاضلی منفی است. نماینده مهدوی‌كیا گفت:« دو سال از قرارداد مهدوی‌كیا مانده است. هامبورگ مهدی را می‌خواهد و دوست ندارد او را از دست بدهد. اما، ببینید باشگاه، حرفه‌ای فكر می‌كند و تصمیم می‌گیرد، آنها به دنبال درآمدزایی هستند. تنها سه بازیكن هامبورگ این ویژگی را دارند. ون بویتن، خلید بولاهروز و مهدی؛ با پیشنهاد خوب و عالی، این بازیكنان فروخته می‌شوند. اگر باشگاه با مهدوی‌كیا مشكل داشت و او را نمی‌خواست قراردادش را لغو می‌كرد تا دیگر در هامبورگ بازی نكند، تنها با برنامه‌ی‌ حرفه‌ای برای درآمدزایی مهدی با پیشنهاد عالی فروخته می‌شود. اما اكنون تصمیم گرفته شد این بازیكن فصل آینده هم بازی كند و البته مربی هامبورگ به مهدوی‌كیا گفت كه به او برای بازی كردن عادلانه فرصت خواهد داد.»

هنوز باشگاهی برای خریدن مهدی مهدوی‌كیا پیشنهاد نداده است. فاضلی در این باره به ایسنا گفت:«این طبیعی است قرارداد مهدی عادی نیست. باشگاه‌ها می‌دانند كه مهدوی‌كیا دو سال دیگر قرارداد دارد و برای به دست آوردنش پول زیادی باید به هامبورگ بدهند. پس منتظر می‌مانند تا قرارداد این بازیكن شرایط بهتری پیدا كند. چرا كه اكنون خریدن مهدی از نظر اقتصادی برای آنها منطقی نیست.»

هنوز بازیكن ایرانی ستاره‌ی دوست داشتنی هواداران هامبورگ است. مدیر برنامه‌های كیا از علاقه و پافشاری این هواداران برای ماندن مهدی گفت:« پس از اتفاق‌های چند روز گذشته تلاش هواداران برای نگاه داشتن مهدوی‌كیا بیشتر شده است. آنها حتی جلوی اتوبوس هامبورگ ایستادند و خواستند تا مدیران باشگاه مهدی را از دست ندهند. همچنین در یكی از دیدارها كه بازیكن جانشین مهدوی‌كیا بازی می‌كرد او را هو كردند و سوت می‌كشیدند.»

“این جا كودكستان نیست كه یك روز از ماندن من حرف بزنند و یك روز دیگر از جدایی!“ این واكنش «كیا» پس از ادعای سران باشگاه برای فروش او بود. فاضلی باور دارد آنها آینده‌ی حرفه‌یی‌شان را در نظر می‌گیرند:« ابتدای فصل، هامبورگ تلاش می‌كرد تا به هر شیوه‌ای مهدی را برای ماندن راضی كند و این روزها می‌گویند كه با پیشنهاد مناسب او را می‌فروشند؛ برای همین هم او چنین حرف‌هایی را به زبان آورد.»

مهدوی‌كیا یكی از بازیكنان پیشگام در بوندس‌لیگا برای كارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه است. مدیر برنامه‌های كیا و فریدون زندی درباره‌ی دیدار دوستانه‌ی یاران مهدوی‌كیا برای كمك به كودكان بوسنی گفت:« مهدوی‌كیا كارهای خیرخواهانه‌ی فراوانی انجام می‌دهد و یكی از آنها دیدار با بوسنی با چهره‌های سرشناس هامبورگ بود.»