تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه عملیات بزرگ و پیروزمند والفجر8 در شبه جزیره فاو ادامه داشت، عملیات والفجر9 در تاریخ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 اسفند در دوران دفاع مقدس

آغاز عملیات والفجر9 در استان سلیمانیه توسط سپاه(1364ش)

در حالی كه عملیات بزرگ و پیروزمند والفجر8 در شبه جزیره فاو ادامه داشت، عملیات والفجر9 در تاریخ پنجم اسفندماه1364ش با رمز یاالله در جبهه شمالی چوارتا در منطقه‌ای به وسعت200 كیلومتر مربع در استان سلیمانیه عراق آغاز شد و تا نهم اسفند به طول انجامید.

والفجر 8

هدف این عملیات آزادسازی ارتفاعات مهم این منطقه و پراكنده كردن نیروهای عراقی از جبهه‌های جنوبی بود. نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرمای شدید ارتفاعات منطقه، این عملیات دشوار نظامی را با موفقیت به انجام رساندند.

نتایج عملیات متوسط والفجر9:

تلفات نیروی انسانی دشمن:250 نفر اسیر و2500 نفر كشته و زخمی، سایر نتایج: انهدام نیروی دشمن و تصرف بخشی از خاك دشمن و ارتفاعات مهم منطقه.

قوای اسلام در این عملیات با تسلط بر جاده‌های منطقه، ضمن عكس‌العمل به موقع و شایسته در برابر پاتك دشمن، شكست سنگینی را به مزدوران بعثی تحمیل كردند.

جمهوری اسلامی ایران با اجرای عملیات والفجر9، علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهم منطقه و تجزیه و پراكنده كردن نیروهای عراقی، آمادگی خود را برای ادامه مقاومت در برابر دشمن متجاوز به تمام دنیا اعلام نمود و قدرت خود را بار دیگر تثبیت كرد.

عملیات كوچك ظفر6 در استان كركوك عراق توسط سپاه(1366ش)

دفاع مقدس

عملیات ظفر6، در5 اسفند1366 در استان كركوك عراق، با هدف آزادسازی ارتفاعات منطقه، در سه محور انجام گرفت. قوای اسلام در این عملیات با تسلط بر جاده‌های منطقه، ضمن عكس‌العمل به موقع و شایسته در برابر پاتك دشمن، شكست سنگینی را به مزدوران بعثی تحمیل كردند.

نتایج عملیات کوچک ظفر 6 :

در این عملیات علاوه بر آزادسازی برخی ارتفاعات منطقه و انهدام پایگاه‌های دشمن، تعدادی ادوات زرهی دشمن منهدم شده، تعداد دیگری به غنیمت سپاه اسلام درآمد.


منبع :

روز شمار جنگ تحمیلی

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا