تبیان، دستیار زندگی
مهرداد حاجی خانی امروز با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: آخر ماه صفر که به نام حضرت زینب کبری (س) رقم خورده فصل حزن و اندوه اهل بیت است.از این رو شهر مقدس مشهد از فردا پذیرای زائران علی بن موسی الرضا(ع) است که برای مراسم هایی همچون ارتحال پیامبر ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور شهردار تهران:

برپایی ایستگاه پذیرایی برای 200 هزار زائر امام رضا (ع)

مهرداد حاجب خانی

مشاور شهردار تهران در امور خدمات اجتماعی و مشارکت های شهروندی از برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران حضرت امام رضا (ع) در خروجی شهر تهران خبر داد.

مهرداد حاجی خانی امروز با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: آخر ماه صفر که به نام حضرت زینب کبری (س) رقم خورده فصل حزن و اندوه اهل بیت است.از این رو شهر مقدس مشهد از فردا پذیرای زائران علی بن موسی الرضا(ع) است که برای مراسم هایی همچون ارتحال پیامبر (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) حال و هوای خاصی به این شهر مقدس بخشیده اند.

وی افزود: شهرداری تهران که بنا به رسالت خود با دستور دکتر قالیباف با رویکرد اجتماعی به مسایل نگاه می کند بنا دارد با برپایی ایستگاه پذیرایی زائران حضرت رضا (ع) را بدرقه کند.

حاجی خانی ادامه داد: از این رو مجموعه شهرداری تهران و ستاد پذیرایی از زائران علی بن موسی الرضا(ع) اقدام به برپایی یک ایستگاه بزرگ پذیرایی در خروجی تهران در میدان آقانور بعد از مسجد سیدالشهدا با همکاری شهرداری مناطق 20 و 15، سازمان زیباسازی، سازمان پارک ها، سازمان فرهنگی هنری، اداره کل روابط عمومی شهرداری تهران، شرکت پیام رسا، سازمان پایانه ها، مرکز مقاومت بسیج و ارگان های ذیربط کرده است.

شهردار جمعه تهران  با بیان اینکه زائران از سوی نیروهای شهرداری به سمت ایستگاه پذیرایی هدایت می شوند، تصریح کرد: در این ایستگاه ها بسته های پذیرایی و بسته های فرهنگی شامل 20 هزار پوستر70 در 100 تمثال حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، دعای سفر، ذکر ایام هفته و سی دی محتوایی حاوی اطلاعاتی پیرامون زندگی امام هشتم و مداحی و ... به زائران اهدا می شود.

وی پیش بینی پذیرایی و اهدای بسته فرهنگی را برای 200 هزار نفر از زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: این ایستگاه ها از بعد از ظهر فردا راه اندازی شده و تا 26 ماه صفر برپاست.

مسئول ستاد پذیرایی از زائران بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه گفت:روز جمعه مدیران شهرداری تهران و شهرداران مناطق تهران بعد از نماز جمعه در محل ایستگاه پذیرایی حضور یافته و زائران را بدرقه می کنند.

حاجی خانی در ادامه با اشاره به شهرداری جمعه گفت : شهرداری جمعه در راستای رویکرد اجتماعی و با دستور شهردار تهران تشکیل شد تا در روز جمعه اقدام به کارهای فرهنگی کند که از آن جمله می توان به پشتیبانی از ستاد برگزاری نماز جمعه تهران اشاره کرد.

وی افزود: شهرداری جمعه اقدامات فرهنگی گوناگونی را درسطح شهر انجام داده است که برگزاری مسابقات مختلف با عناوینی چون "درسایه سار رمضان" ، پیامکی برای غدیر" و "دل نوشته های عاشورایی " از آن جمله است.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: از هفته آینده نیز شهرسازان جوان در نماز جمعه حضور خواهند داشت که با این کار نشان می دهیم مدیریت های آینده شهرمان با فرهنگ نماز و فرهنگ های دینی و قرآنی آشنا و مرتبط هستند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد شورای سیاست گذاری جامعه ایمن شهر تهران از سال 86 به دستور دکتر قالیباف، خاطرنشان کرد: این شورا فعالیت های بزرگی را انجام داد. به طوری که منطقه 22 شهرداری تهران به عنوان نخستین منطقه ایمن تهران موفق به دریافت لوح (WHO) سازمان بهداشت جهانی شد.از سوی دیگر مناطق 1، 2، 3، 13، 14، 15 و 16 هم در حال برنامه ریزی برای کمیته های راهبری خود هستند که تا پایان سال 89 به جامعه ایمن می پیوندند.

حاجی خانی گفت: شهر تهران نیز به عنوان نخستین کلان شهر بزرگ دنیا تا پایان سال 90 لوح سازمان بهداشت جهانی را دریافت می کند.

در ادامه این نشست خبری ، سرهنگ خسروی قائم مقام مرکز مقاومت بسیج شهرداری تهران با ارائه گزارشی کوتاه از حضور نیروهای بسیج در ایستگاه های پذیرایی از زائران بارگاه امام رضا (ع) خبر داد.

تنظیم: هومن بهلولی