تبیان، دستیار زندگی
بعد از آنكه شاهین تهران در مسابقات جام‌حذفی تهران و در حضور تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره‌ای فراموش نشدنی در جماران

امام خمینی و ورزشکاران

بعد از آنكه شاهین تهران در مسابقات جام‌حذفی تهران و در حضور تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید، دوستی كاظم رحیمی، سرپرست وقت باشگاه شاهین با مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی - آنها درگذشته در تیم شاهین قم با یكدیگر همبازی بوده‌اند - باعث شد كه هماهنگی‌های لازم برای یك دیدار خصوصی با بنیانگذار كبیر انقلاب شكوهمند ایران، به سرعت انجام شود.

البته در ابتدا قرار بود كه فقط اعضای تیم شاهین تهران در این ملاقات شركت كنند اما به پیشنهاد حاج آقا تهرانی، قائم‌مقام وقت باشگاه شاهین تعدادی از فوتبالیست‌های سرشناس باشگاه‌های تهران نیز از این فرصت بهره‌مند شده و به این افتخار نائل آمدند.

قرار صبح زود در جلوی درب مسجد جماران تعیین شد و بازیكنان شاهین به اضافه بازیكنان منتخب سرخابی در وقت معین بر سر قرار حاضر شدند. بعد از عبور از بازرسی‌های معمول، فوتبالیست‌ها وارد حیاط منزل امام شدند و چشمشان به حضرت امام(ره) افتاد كه بدون عبا و عمامه، در حالی كه عرق‌چینی سفید بر سر داشته و ملافه‌ای سپید هم بر روی پایشان انداخته بودند، روی تراس منزل ساده اما با صفایشان نشسته بودند.

امام خمینی

ورزشكاران بعد از مصافحه با امام(ره) وارد اتاقی شدند كه شكلی ال مانند داشت و می‌توانست حدود 30 نفر را در بر بگیرد. در هنگام ورود به اتاق و زمانی كه «غلامحسین شقاقی‌آزاد» بازیكن سابق نوجوانان شاهین كه در همان اوایل جنگ تحمیلی به درجه جانبازی نائل شده و پایش را از دست داده بود، قصد ورود به اتاق را داشت، امام(ره) با گرفتن دست وی اجازه ندادند كه از ایشان دور شوند و به وی فرمودند كه در كنارشان بنشیند!

در ابتدای همین سخنرانی بود كه امام(ره) جمله معروف «من ورزشكار نیستم، ولی ورشكاران را دوست دارم» را به زبان آوردند و در ادامه نیز ضمن تجلیل از ورزش و ورزشكار، راه حل مبارزه با معضل اعتیاد را ورزش خوانده بودند.بعد از پایان سخنرانی امام(ره) محمد دادكان كه با مرحوم حجت الاسلام توسلی، رییس دفتر حضرت امام(ره) آشنایی قبلی داشت، دقایقی با وی صحبت كرد و بعد از آن امام(ره) اجازه فرمودند كه افراد حاضر در جلسه با ایشان یك عكس دسته جمعی بیندازند. این دیدار یكی از زیباترین خاطراتی است كه افراد حاضر در آن جلسه همواره از آن یاد می‌كنند. خاطره‌ای كه به قول خودشان تا آخر عمر از یادشان نخواهد رفت!‌

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری    منبع: گل

مطالب مرتبط :

امام خمینی با ورزشکاران(کلیپ)

امام خمینی و ورزشکاران(1)

علاقه خانواده امام به فوتبال