تبیان، دستیار زندگی
از مجموعه 10 جلدی بازنویسی شاهکارهای ادبی ایران، بازنویسی مثنوی معنوی توسط حسین فتاحی آغاز شده که توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازنویسی "مثنوی معنوی" برای کودکان
بازنویسی مثنوی معنوی برای کودکان

از مجموعه 10 جلدی بازنویسی شاهکارهای ادبی ایران، بازنویسی "مثنوی معنوی" توسط حسین فتاحی آغاز شده که توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

به گزارش مهر، حسین فتاحی با اعلام این خبر گفت: طبق رویکردی که از یک سال پیش در مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری اتخاذ شده قرار است شاهکارهای ادبیات ایران برای گروه سنی کودکان در قالب قصه‌های کوتاه و ساده بازنویسی شود.

وی ادامه داد: در اولین مرحله از این طرح 10 کتاب مثنوی معنوی، کلیله و دمنه، گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه فردوسی، هزار و یک شب و تعدادی دیگر بازنویسی می شود که تاکنون 7 کتاب بازنویسی شده و تا پایان امسال 3 عنوان دیگر هم بازنویسی خواهد شد.

وی هدف این طرح را آشنایی کودکان با قصه‌های این کتابها دانست و افزود: سعی شده این قصه‌ها به صورت ساده و مناسب کودکان نوشته شود تا ضمن شناساندن قصه‌های این کتابها به کودکان در آینده آنها اصل کتابها را بخوانند.

فتاحی با بیان اینکه مدیریت این طرح به من سپرده شده افزود: سعی شده این کتابها با تصویرگری مناسب و در 100 صفحه ارائه شود و قصه‌ها جوری نوشته شود که نثر ساده‌ای داشته و برای کودکان جذاب و دلنشین باشد.

فتاحی درباره "مثنوی مولوی" افزود: در این بازنویسی سعی کردم قصه‌هایی که مناسب کودکان و جذاب و شیرین است را انتخاب کنم. مثل طوطی و بازرگان و قصه های دیگر که در حدود 20 قصه می شود و در بالای 100 صفحه منتشر خواهد شد.