تبیان، دستیار زندگی
دیدار جمع زیادی از كاركنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار جمع زیادی از كاركنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده كل قوا امروز در دیدار جمع زیادی از فرماندهان، افسران، خلبانان و كاركنان نیروی هوایی ارتش، راز استحكام، ماندگاری و اثربخشی انقلاب اسلامی را، وجود انگیزه الهی، اخلاص و ایمان در بنای آن دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت آحاد مردم، تأكید كردند: ملت ایران در روز 22 بهمن، با نمایش وحدت كلمه و اتحاد خود، جبهه استكبار را بار دیگر همچون گذشته مبهوت خواهد كرد.

آیت الله خامنه ای

در این دیدار كه در سالروز بیعت تاریخی جمعی از افسران و كاركنان نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57، انجام شد، فرمانده كل قوا، حادثه نوزده بهمن 57 را یك خط شكنی بزرگ سیاسی خواندند و افزودند: در این حادثه جز انگیزه خدایی و اخلاص، هیچ انگیزه دیگری وجود نداشت، و به همین دلیل حركت نوزده بهمن 57، در تاریخ ماندگار شد و همچنان نیز اثرگذار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی ایران را نیز به دلیل بنای الهی و ایمانی آن، ماندگار و اثرگذار دانستند و افزودند: این انقلاب، انقلابی برای خدا و برای اجرای احكام الهی و استقرار عدالت بود كه با مجاهدت و ایستادگی به پیروزی رسید و ادامه یافت و دلها را تسخیر كرد، بنابراین انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار شد و ثبات و اقتدار معنوی پیدا كرد.

انقلاب، انقلابی برای خدا و برای اجرای احكام الهی و استقرار عدالت بود كه با مجاهدت و ایستادگی به پیروزی رسید و ادامه یافت و دلها را تسخیر كرد، بنابراین انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار شد و ثبات و اقتدار معنوی پیدا كرد

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه دشمنان انقلاب اسلامی و دستگاههای استكباری و صهیونیسم از درك علل ثبات و اقتدار معنوی انقلاب اسلامی عاجز هستند، خاطرنشان كردند: هزاران رسانه و صدها مغز و فكر با مدرنترین شیوه های تبلیغاتی و ترفندهای گوناگون، دائماً در حال تبلیغ و طراحی بر ضد نظام اسلامی هستند اما تاكنون نتوانسته اند به این نظام صدمه ای وارد كنند زیرا استحكام این نظام ریشه در بنای ایمانی و الهی آن دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: امروز هیچ نظامی در دنیا همانند نظام اسلامی وجود ندارد كه با وجود حجم سنگین تبلیغات دروغ و مخرب و فشارهای سیاسی، اقتصادی و تحریم ها اینگونه مستحكم بایستد.

ایشان افزودند: نظام اسلامی از این پس هم در مقابل همه این فشارها خواهد ایستاد و امریكا و صهیونیسم و مجموعه مستكبران و زورگویان دنیا نخواهند توانست با ابزارهای سیاسی و اقتصادی و یا تهدید و تهمت و یا تحریك ایادی خود، اندكی این انقلاب را بلرزانند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه راز ماندگاری انقلاب اسلامی اتكاء به خداوند متعال و ایمان مردم است، خاطرنشان كردند: به همین دلیل است كه هرگاه توده عظیم مردم در سراسر كشور، برای انقلاب احساس خطر، و دشمنی جدی می كنند، بدون فراخوان به خیابانها می آیند و این همان اتفاقی است كه در روز 9 دی افتاد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش همیشگی بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی برای كوچك نمایی حضورهای میلیونی مردم افزودند: راهپیمایی و حادثه روز 9 دی آنقدر عظمت داشت كه دشمنان اینبار نتوانستند عظمت آن را پنهان كنند و مجبور به تأیید آن شدند.

آیت الله خامنه ای

ایشان حضور در صحنه مردم، به هنگام احساس خطر برای نظام اسلامی را یك حركت ایمانی و قلبی و متأثر از انگیزه الهی دانستند و تأكید كردند: حضور عظیم و میلیونی مردم همچون راهپیمایی 9 دی فقط با اراده و دست قدرت الهی امكان پذیر است زیرا دلها به دست خداوند است و از آنجا كه نظام اسلامی، حركتی الهی است، خداوند از آن، اینگونه دفاع می كند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عجز دشمنان از فهم این واقعیت افزودند: معاندان نظام اسلامی كه نمی توانند این حقایق را درك كنند، دائماً سخن از تهدید می گویند و تصور می كنند با ترفندهایی همچون حقوق بشر و یا دموكراسی می توانند برای جمهوری اسلامی نقطه ضعف بتراشند، در حالیكه افكار عمومی دنیا به این ترفندها با دیده استهزاء می نگرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه ابراز نفرت مردم دنیا از سران استكبار نشانگر این است كه افكار عمومی دنیا شعارهایی همچون حقوق بشر و دموكراسی را از آنان باور نمی كند، خاطرنشان كردند: كسانی دم از حقوق بشر می زنند كه ابتدایی ترین حقوق انسانها را در زندانها و در سراسر دنیا و حتی در مورد ملت خود لگدمال، و شكنجه را رسماً قانونی می كنند. آیا این مایه سرافكندگی برای یك كشور نیست؟

ایشان افزودند: این مدعیان دموكراسی با مستبدترین و ارتجاعی ترین حكومتها در دنیا و از جمله در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا عقد اخوت می بندند و بعد هم دم از دموكراسی می زنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: هنگامی كه افكار عمومی دنیا، این شعارها را با رفتارهای مدعیان حقوق بشر و دموكراسی مقایسه می كند، این ادعاها را به هیچ وجه باور نمی كند.

امروز هیچ نظامی در دنیا همانند نظام اسلامی وجود ندارد كه با وجود حجم سنگین تبلیغات دروغ و مخرب و فشارهای سیاسی، اقتصادی و تحریم ها اینگونه مستحكم بایستد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مدعیان با چنین عملكرد و سابقه ای، جمهوری اسلامی ایران را كه قدرت به پای صندوق كشاندن 85 درصد صاحبان رای را دارد، متهم به نبود دموكراسی می كنند در حالیكه چنین سخنان و رویكردی از جانب امریكا و دیگر قدرتهای استكباری برای مردم دنیا مسخره است.

ایشان با اشاره به وجود فضای تهدید، تهمت و تحریم بر ضد جمهوری اسلامی در طول 30 سال گذشته و هوشمندی و تجربه اندوزی ملت ایران، خاطرنشان كردند: نظام اسلامی در چنین فضای سنگین تبلیغاتی و انواع فشارها، توانسته است به پیشرفت های شگرف كنونی در عرصه های دفاعی و علمی و فناوری از جمله زیست شناسی، هسته ای و لیزری دست پیدا كند.

رهبر انقلاب اسلامی حفظ وحدت آحاد مردم را خاری در چشم دشمنان، و اصلی ترین نیاز كنونی برشمردند و تأكید كردند: مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه بعد از انتخابات، ایجاد شكاف بین آحاد مردم بود كه این هدف بدست نیامد و اكنون كاملاً مشخص شده است، كسانی كه در مقابل عظمت ملت ایران در انتخابات ایستادند، از ملت نیستند بلكه افراد ضد انقلاب صریح و یا افرادی هستند كه براثر جهالت و لجاجت خود همان كار ضد انقلاب را انجام می دادند و ربطی به توده مردم ندارند.

آیت الله خامنه ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: حركت آحاد مردم در راه خدا، اسلام و انقلاب اسلامی و پیاده كردن احكام اسلامی است و توده مردم راه خود را برای رسیدن به عزت و استقلال در پناه اسلام، ادامه خواهند داد.

ایشان افزودند: البته عده ای از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، با این نظام مخالف و خواستار بازگشت سلطه امریكا بودند كه اكنون نیز در خارج و داخل كشور هستند، و عده ای هم كه وابستگان زخم خوردگان از انقلاب و مزدوران رژیم طاغوت هستند، همان كینه های 30 ساله را دارند و خواهند داشت و عده دیگر نیز از اساس با حاكمیت اسلام و فقه اسلامی مخالف هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: همه این افراد مجموعه كوچكی هستند و در مقابل، ملت عظیم ایران، با وجود برخی سلایق سیاسی متفاوت، در مسیر اسلام و اجرای احكام الهی، با یكدیگر متفق و متحد هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان، برای برهم زدن این وحدت كلمه و اتفاق نظر ملت، خاطرنشان كردند: به حول و قوه الهی، ملت ایران در روز 22 بهمن با وحدت كلمه و اتحاد خود همه مستكبرین از جمله امریكا، انگلیس و صهیونیستها را همانند گذشته مبهوت خواهد كرد.

ایشان تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران راه عزت در سایه اسلام، امنیت در سایه اسلام، عدالت در سایه اسلام و مردم سالاری برخاسته از اندیشه اسلامی را بدون هیچ تردید و سستی ادامه خواهد داد و جوانهای امروز و نسلهای آینده با استفاده از تجربه انباشته ملت ایران در مواجهه با استكبار، قله های پیشرفت را فتح خواهند كرد.

فرمانده كل قوا افزودند: ملتی هوشمند همچون ملت ایران كه دارای ایمان، ابتكار و آزادی ناشی از اسلام و انقلاب است، هیچگاه در حركت رو به جلو خود متوقف نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه بخشهای كشور را به همت و تلاش مضاعف فراخواندند و با اشاره به پیشرفتهای بسیار خوب نیروی هوایی ارتش تأكید كردند: نباید به هیچ حدی قناعت كرد بلكه نیروی هوایی باید با استفاده از ابتكارها، به پیشرفتهای بیشتری دست یابد و همواره مظهر ایستادگی و اقتدار ملت ایران باشد.

ملتی هوشمند همچون ملت ایران كه دارای ایمان، ابتكار و آزادی ناشی از اسلام و انقلاب است، هیچگاه در حركت رو به جلو خود متوقف نخواهد شد

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایام دهه آخر صفر را متعلق به حضرت زینب كبری سلام الله علیها دانستند و با اشاره به عظمت، تأثیرگذاری و ماندگاری كار آن بانوی بزرگ، در طول تاریخ، خاطرنشان كردند: حضرت زینب سلام الله علیها، با انگیزه الهی و برای رضای خداوند متعال همه مصائب و محنت های بسیار سخت مربوط به حوادث عاشورا، از قبل از آن تا به شهادت رسیدن عزیزترین عزیزان خود و بعد هم دوران اسارت را تحمل كردند و به همین دلیل عظمت كار آن بانوی بزرگ در نزد خداوند به هیچ وجه قابل توصیف نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت زینب سلام الله علیها را یك ولی الهی بی نظیر در طول تاریخ خواندند و تأكید كردند: ماندگاری و گسترش اسلام، راه خدا و ارزشهای اسلامی، همه به بركت نیت الهی و صبر عظیم امام حسین (ع) و حضرت زینب سلام الله علیها و ایستادگی و تحمل مصائب از طرف آن دو بزرگوار است.

در ابتدای این دیدار امیرسرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت خاطره بیعت تاریخی جمعی از افسران و كاركنان نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در 19 بهمن 57، گزارشی از اقدامات نیروی هوایی ارتش در بازسازی، طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته، برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی، اجرای رزمایش میلاد نور ولایت، و افزایش و ارتقای توان رزمی این نیرو ارائه كرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشرآیت الله خامنه ای

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور