تبیان، دستیار زندگی
یادتان هست که در نمونه های قبلی دست یاری به سویتان دراز کرده بودیم که اگر مطلب مفیدی دارید برایمان بفرستید و ...؟ خب، امروز نمونه ای که یکی از دوستان برای ما فرستاده اند، البته با اندکی جرح و تعدیل، در این بخش قرار می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمونه متن مجری ولادت امام محمد باقر (علیه السلام)

یادتان هست که در نمونه های قبلی دست یاری به سویتان دراز کرده بودیم که اگر مطلب مفیدی دارید برایمان بفرستید و ...؟ خب، امروز نمونه ای که یکی از دوستان برای ما فرستاده اند، البته با اندکی جرح و تعدیل، در این بخش قرار می دهیم.
مبارزات فرهنگى امام باقر علیه السلام

چشمه جاری شکافنده علم ‏ها در بیابان خشکیده دانش جوشیدن گرفت و جان جویندگان علم و معرفت را از زلال پر برکت خود سیراب ساخت. شیعه نشان افتخار دیگری بر گردن آویخت و بر این پیشوای معصوم خود بالید. ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه‏ها و دانشگاه‏ها سفره تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می‏داریم.

****

ماه محرم ماه حماسه خونین و همیشه جاویدان کربلا با کوله باری از غم و اندوه سپری شد و در ایام صفر با غم سنگینی

بررسی بنیان‌های اخلاقی و سیاسی در سیره امام محمدباقرعلیه السلام

که از لاله ‏های خونین دشت کربلا بر دلهایمان همیشه باقی است، در شب میلاد آخرین بازمانده کربلای عطش، اشکهای چشمانمان مضاعف می شود و طپش قلبمان سنگین‏ تر از دیروز و دستهایمان بر پنجره های سخت قبرستان غریب و دلگیر بقیع گره می خورد، آنجا که مأوی شکافنده دانش هاست. چشم هایت را می ‏بندی و دیوار بقیع را در برابرت می ‏یابی و آنگاه که شبکه ‏های پنجره را لمس می ‏کنی مرغ جانت پر می ‏کشد که بر مزارهای مطهر و پاکشان حضور یابی، صورت بر خاک معطرشان بگذاری و با سوز دل غربت اشان را گریه کنی. این جا مدینه است این جا بقیع است و این چهار بقعه تاریک و مظلوم چهار قبر مظلوم را می ‏نگری که تنها با سنگی بر روی آنها نشان از مزار شریف گلی از بوستان محمد (ص) دارند.

****

گل ستاره وجود حضرت باقر در آسمان شیعه تابیدن گرفت؛ اما آسمانی که رخت ماتم بر تن نموده، عزادار دیگر ستارگانی

حضرت امام باقر (ع)

است که ابرهای کینه و سنگ دلی در کربلا، جلوی درخشش آنها را گرفته اند. امام شکافنده دانش‏ ها که جامع علم و منبع دانش و مشهور به فضیلت و بینش است و درجه علم و دانشش بالاتر از فهم بشری، امام پایداری و تلخی چشیده‏ ای از حماسه عاشورا که پیمانش با خدا غیر قابل تردید و فضیلت و کمالش غیر قابل انکار است امام علم که چشمه‏های جوشان دانش و فنون و حکمت از اندیشه های این نابغه دین می‏جوشید و می‏تراوید و اوراق زندگی اش سراسر سرشار از احادیث روایت‏ها و کلمات قصار و نصیحت هاست. شب میلادش، فضای ساکت و آرام مدینه، مبهوت نور افشانی خانه گلین امام سجاد (ع) است و فروغی نورانی، آسمان مدینه را روشن کرده است؛ نوری که از چهره معصوم و منور نوزادی مبارک به آسمان ساطع است.

شما می توانید نمونه های موفق و جذاب مورد نظرتان را

در همین بخش نظرات یا به آدرس

ارسال نمائید تا با نام شما در این صفحات ثبت گردد.

ما منتظر متن های پیشنهادی شما هستیم.

با سپاس فراوان از خانم دهخدا

تنظیم برای تبیان: بخش تربیتی مدرسه اینترنتی