تبیان، دستیار زندگی
دكتر محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هدف از برگزاری جایزه جهانی كناب سال، تقویت حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی در سراسر نقاط جهان است.بیست و هفتمین دوره جایزه كتاب سال و هفدهمین دوره جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف جايزه جهاني كتاب سال

دكتر محسن پرويز، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: هدف از برگزاري جايزه جهاني كناب سال، تقويت حوزه مطالعات ايراني و اسلامي در سراسر نقاط جهان است."بيست و هفتمين دوره جايزه كتاب سال و هفدهمين دوره جايزه جهاني كتاب سال جمهوری اسلامي ایران، دوشنبه، نوزدهم بهمن ماه سال جاري‌ با معرفي برگزيدگان در تالار وحدت به كار خود پايان مي دهد.

دكتر پرويز به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: داوري همه كتاب‌هاي منتشرشده در دنيا و در همه حوزه‌ها از نظر اجرايي امكان‌پذير نيست و با توجه به حجم زياد كتاب‌ها در سراسر جهان،‌ نمي‌توانيم اثري را برگزيده معرفي كرده و به آن جايزه دهيم.

وي ادامه داد: از سوي ديگر، اين اقدام با اهداف ما براي برگزاري جايزه جهاني كتاب سال مطابقت ندارد، زيرا هدف ما از برگزاري چنين جايزه‌اي تقويت حوزه‌هاي علمي در حوزه مطالعات ايراني و اسلامي است.

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزود: ما بيشتر علاقه‌منديم در ساير نقاط جهان، نگاه به ايران و اسلام تقويت شود و به همين دليل است كه اين دو حوزه در جايزه جهاني كتاب سال مورد توجه قرار گرفته اند.

وي با بيان اين مطلب كه با وجود اين، برنامه‌هايي نيز براي گسترده شدن اين جايزه در نظر گرفته شده، افزود: اقدامات تكميلي اين جايزه از اين دوره در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران پيگيري خواهند شد.

به گفته دكتر پرويز، اين فعاليت‌ها برگزاري جايزه جهاني كتاب سال را در دو حوزه مطالعات ايراني و اسلامي، تقويت خواهند كرد.

دكتر پرويز تصريح كرد: يكي از اين برنامه‌ها، توجه به آثار ايرانيان خارج از كشور است كه به شكل جدي در برنامه‌هاي ما قرار دارد و اميدواريم در دوره‌هاي بعد نيز  عملياتي شود.