تبیان، دستیار زندگی
محمد اللهیاری فومنی، مدیركل اداره كتاب و كتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سعی ما در اداره كتاب و كتاب‌خوانی پایبندی به ملاك‌های قانونی و در عین حال تسهیل روند صدورمجوز و پاسخگویی شفاف به مراجعات مردمی است.وی همچنین گفت: تلاش داریم تا وحدت رویه‌
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش‌ما تسهیل صدور مجوز و پاسخ‌گویی
تلاش‌ما تسهیل صدور مجوز و پاسخ‌گویی

محمد اللهياري فومني، مديركل اداره كتاب و كتاب‌خواني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: سعي ما در اداره كتاب و كتاب‌خواني پايبندي به ملاك‌هاي قانوني و در عين حال تسهيل روند صدورمجوز و پاسخگويي شفاف به مراجعات مردمي است.وي همچنين گفت: تلاش داريم تا وحدت رويه‌اي را براي بررسان كتاب در موارد مشابه داشته باشيم تادر روند نظارت قبل از انتشار، برخورد يكساني با كتاب‌ها صورت بگيرد.

اللهياري به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وجود هيات‌هاي نظارت قبل از انتشار كتاب، ضروري و لازم اند. در آيين‌نامه‌اي كه اكنون در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دست بررسي قرار دارد نيز به اين نظارت و وجود هيات‌هاي نظارت بر كتاب پيش از چاپ، تاكيد شده است.

مدير كل اداره كتاب و كتاب‌خواني تصريح كرد: معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد در جلسات با سرگروه‌ها و بررسان اداره كتاب حضور يافته و مواردي را به اين هيات‌هاي نظارت منتقل مي‌كند.

اللهياري بااشاره به اين كه مهم‌ترين تاكيد معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عمل به قانون و پاسخ‌گويي بهتر به مردم است، افزود: تاكنون سعي ما در اداره كتاب و كتاب‌خواني نيز پايبندي به ملاك‌هاي قانوني و در عين حال تسهيل روند پاسخگويي به مراجعات مردمي بوده است.