تبیان، دستیار زندگی
هزار و 500 شعر به دبیرخانه دومین كنگره شعر عاشورایی ارسال و 10 اثر از میان آنها به عنوان آثار برگزیده انتخاب . 100 اثر نیز در كتاب یادواره كنگره چاپ می‌شوند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش فارس از كنگره شعر عاشورایی:

10 اثر از میان 2500 شعر ارسالی به كنگره شعر عاشورایی برگزیده شدند

10 اثر از میان 2500 شعر ارسالی به كنگره شعر عاشورایی برگزیده شدند

خبرگزاری فارس: 2 هزار و 500 شعر به دبیرخانه دومین كنگره شعر عاشورایی ارسال و 10 اثر از میان آنها به عنوان آثار برگزیده انتخاب . 100 اثر نیز در كتاب یادواره كنگره چاپ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار آیین‌ و اندیشه فارس اختتامیه دومین كنگره شعر عاشورایی عصر چهارشنبه و به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

در این مراسم كه در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات استان تهران برگزار شد جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت گردهم آمدند تا به تجلیل از آثار برگزیده در زمینه شعر آئینی بپردازند.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام نیك‌نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از دو تن از پیشكسوتان عرصه شعر آئینی تجلیل به عمل آمد.

حبیب جایچیان (حسان) شاعر اهل بیت عصمت و طهارت و غلامرضا سازگار شاعر اهل بیت و مدیر خانه مداحان تهران پیشكسوتانی بودند كه با اهدای تندیس، لوح‌تقدیر و كمك هزینه حج عمره از آن‌ها تقدیر و تشكر شد.

وی خواستار در نظر گرفتن تمهیداتی برای پیوند كنگره با شاعران و مداحان كشور و استفاده آنها از آثار فاخر این كنگره شد و افزود: در بین آثاری كه در حال چاپ است اشعاری از شعرای جوان با سنین بین 20 تا 22 سال در كتاب یادواره كنگره موجود است.

حجت‌الاسلام نیك‌نژاد در خلال اهدای هدایای این دو پیشكسوت گفت: جا دارد تا دست و پای كسانی را كه اینگونه به ساحت اهل بیت (ع)‌ اظهار اردات می‌كنند بوسید و از آنها اینگونه تشكر كرد.

وی همچنین از انتخاب یكصد اثر از اشعار ارسال به دبیرخانه دومین كنگره شعر عاشورایی برای چاپ كتاب یادواره این كنگره خبر داد و گفت: هم‌اكنون این یادواره در مؤسسه هلال در حال چاپ است.

پس از تقدیر از پیشكسوتان، اسرافیلی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن سپاس از خداوند متعال و تشكر از برگزاركنندگان این كنگره گفت: 10 اثر از بین آثار ارسالی انتخاب شده است.

وی خواستار در نظر گرفتن تمهیداتی برای پیوند كنگره با شاعران و مداحان كشور و استفاده آنها از آثار فاخر این كنگره شد و افزود: در بین آثاری كه در حال چاپ است اشعاری از شعرای جوان با سنین بین 20 تا 22 سال در كتاب یادواره كنگره موجود است.

وی در ادامه اشعاری را در ذكر مصیبت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی اصغر (ع) قرائت كرد.

در ادامه پنج تن از شعرای برگزیده دومین كنگره شعر عاشورایی استان تهران به قرآئت اشعار خود پرداختند.

این افراد با نامهای مرتضی اسدالهی از دماوند، سعید روحانی از تهران، محسن غلام‌حسینی از جنوب شرق تهران، سمیه تاج‌الدین از فیروزكوه و محسن غفاری‌نیا از شمیرانات به ترتیب به ذكر مصائب اهل بیت (ع) در قالب اشعار برگزیده خود پرداختند.

در پایان مراسم نیز هدایای سمیه تاج‌الدین از فیروزكوه ،‌محسن غلامحسین از جنوب شرق تهران، عین‌الله فكری از جنوب غرب تهران، سعید روحانی ، فریدون مقانلو از كرج، محسن غفاری‌نیا از شمیرانات، مرتضی اسلامی از دماوند،‌ خائف ری‌شهری از شهرری، آرش پورعلی‌زاده از تهران و عزیز صبوری از جنوب غرب تهران به عنوان صاحبان 10 اثر برگزیده توسط حجج اسلام نیك‌نژاد و مرادی به آنها اهدا شد.

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی