تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری دو بر یك در داربی برابر استقلال تهران تاكید كرد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربیان از داربی می گویند

مربیان از داربی می گویند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری دو بر یك در داربی 68 برابر استقلال تهران تاكید كرد كه می‌توانستیم دو سه گل دیگر بزنیم ولی در نهایت خوشحالم كه سه امتیاز این دیدار را كسب كردیم.

به گزارش ایسنا، علی دایی در نشست خبری اظهار كرد: ما خوب بودیم. استقلال نیز در این بازی خوب بازی كرد و موقعیت‌های گل داشت. ما می‌توانستیم دو، سه گل دیگر بزنیم. استقلال نیز یك موقعیت صددرصد گل داشت كه حقیقی آن را گرفت.

وی افزود: به نظر من همه از این بازی راضی بودند. اگر این بازی یك - یك هم می‌شد، این طور نبود كه بگویند تبانی بوده است. در جریان بازی ثابت شد كه هر دو تیم برای كسب پیروزی تلاش می‌كنند و تحت هر شرایطی به دنبال امتیاز گرفتن از حریف هستند. استقلال هم تلاش كرد و پرسپولیس نیز تمام تلاش خود را به كار گرفت تا سه امتیاز را بگیرد.

دایی با تقدیر از مرفاوی و تیم استقلال اظهار كرد: معتقدم این باخت چیزی از ارزش‌های مرفاوی كم نمی‌كند، از هواداران استقلال می‌خواهم كه تیم‌شان را همچنان حمایت كنند و مانند طرفداران خوب پرسپولیس كه پس از باخت سنگین در بوشهر ما را تنها نگذاشتند، استقلال را تنها نگذارند.

دایی تاكید كرد: همیشه ثابت شده كه زمانی كه استقلال و پرسپولیس قوی باشند تیم ملی نیز موفق بوده است. در حال حاضر نیز از هواداران و مسوولان می‌خواهم كه استقلال و پرسپولیس را بیشتر حمایت كنند تا این دو تیم به شرایط مطلوب برسند. آرزوی قلبی من این است كه استقلال هم موفق شود.

علی دایی افزود: پرسپولیس تازه كارش را شروع كرده است. ما 8 بازی دیگر و 8 فینال پیش رو داریم. من از تك تك بازیكنانم به خاطر هماهنگی‌ای كه در تیم ایجاد شده تشكر می‌كنم اما تازه شروع كار است و باید ثابت كنیم كه این پرسپولیس می‌تواند موفق‌تر از همیشه باشد.

سرمربی پرسپولیس افزود: من به عنوان یك هوادار عاشق پرسپولیس هستم. تا الان نیز قراردادم را از پرسپولیس نگرفته‌ام و تنها به عشق هواداران و شخصی به نام حبیب كاشانی و مدیریت خوبش به این تیم آمده‌ام. من پیش از این گفته بودم كه نمی‌خواهم به فوتبال ایران بازگردم اما هواداران عاشق پرسپولیس و حاج حبیب كاشانی نگذاشتند كه بیرون از فوتبال باشم.

خبرنگاری از دایی در مورد گلایه‌هایش از نامهربانی‌های فدراسیون فوتبال در زمان حضورش در تیم ملی پرسید كه دایی پاسخ داد: تیم ملی را به فراموشی سپردم اما نكته‌ای كه آموختم این است كه نباید همین طوری به برخی از مسوولین اعتماد كنم و حرف آنها را بپذیریم. باید یك مدیر را خوب بشناسم و بعد با او كار كنم. ما آذری‌ها بدون قرارداد و روی حرفی كه می‌زنیم هستیم و تا آخر كار نیز ادامه می‌دهیم. در پرسپولیس الان همین اتفاق افتاده است و از بودن در پرسپولیس لذت می‌برم اما من هیچ وقت در تیم ملی لذت نبردم و خدا خودش كمك كرد كه دوباره به پرسپولیس بازگردم.

از علی دایی پرسیده شد كه اگر مربی دیگری به جای شما بود كریم باقری را تعویض می‌كرد، ظاهرا شما چنین اعتقادی نداشتید كه سرمربی پرسپولیس گفت: باقری بازیكن باشخصیت و باتعصبی است، او خوب كار كرد. یك لحظه هم به ذهنم نرسید كه او را تعویض كنم. باقری تاكتیك‌پذیر و بازیكن موفقی است و به درد تاكتیك‌های من در پرسپولیس می‌خورد اما این دلیل نمی‌شود كه اگر او ضعیف عمل كند او را عوض نكنم اما در بازی امروز من به او اعتقاد داشتم.

خبرنگاری با انتقاد شدید از برخورد علیرضا حقیقی در جریان بازی و پس از پایان دیدار، خطاب به دایی گفت كه او بیش از اندازه واكنش نشان داده است، آیا برای برخورد با شیث رضایی برنامه‌ای دارید كه دایی پاسخ داد: دقیقا ندیدم كه در زمین بازی چه اتفاقی افتاد اما عمل حقیقی كار درستی نبوده است. او بازیكن جوانی است و تحت فشار و استرس قرار دارد. هرچند كارش بد بود اما معتقدم كه باید به او كمك كنیم تا بر اشتباهات خود مسلط شود.

مربیان از داربی می گویند

دایی افزود: با علیرضا حقیقی برخورد خواهیم كرد و به گونه‌ای عمل خواهیم كرد كه این برخورد سازنده باشد. باید به او كمك كنیم كه به اشتباهاتش پی ببرد.

دایی در پاسخ به این سوال كه "شاید شعارهای تماشاگران هیچ بازیكنی را در زمین فوتبال بی‌نصیب نگذارد، بارها در زمان حضورتان در میادین فوتبال شعارهایی علیه شما سر داده شده است اما هیچ گاه دایی را در میان تماشاگران ندیده‌ایم تا بخواهد به دلیل این شعارها با تماشاگران برخورد كند"، گفت: بله، اگر حقیقی امروز به میان تماشاگران رفته بود به دلیل بی‌احترامی بود كه تماشاگران علیه پدر او انجام داده بودند. من هم می‌پذیرم كه نباید برخورد فیزیكی با كسی داشته باشد اما معتقدم این اتفاق را در شرایطش باید سنجید.

خبرنگاری در مورد عملكرد تیم داوری پرسید كه دایی پاسخ داد: در رابطه با به داوری حرف نمی‌زنم. شاید به قول شما امروز استقلالی‌ها به عملكرد داوری اعتراض داشتند ولی معتقدم كه اگر قرار است اعتراضی هم صورت بگیرد باید پرسپولیسی‌ها اعتراض كنند.

علی دایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی عملكرد علی عسگر تشكر كرد و گفت كه او از بازیكنان موثر زمین بوده است.

سرمربی تیم پرسپولیس همچنین با بیان اینكه به دنبال ایجاد تغییر در پرسپولیس هستیم، در پاسخ به این كه آیا ممكن است پرسپولیس قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شود گفت:‌ ما هشت بازی پیش رو داریم و به دنبال كسب امتیازات بیشتر خواهیم بود، تازه این اول فوتبال ماست و پرسپولیس تازه فهمیده است كه چگونه بازی كند.

در جریان بازی و در زمانی كه استقلال یك گل به پرسپولیس زده بود، استقلالی‌ها شعارهایی علیه علی دایی سر دادند، او در این باره گفت: احترام خاصی برای هواداران استقلال قائلم، آنها در بیرون از زمین ثابت كردند كه به من لطف دارند اما این طبیعی است كه در بازی‌ای كه من در مقابل آنها بازی می‌كنم واكنش‌هایی نشان دهند. من دست همه آنها را می‌بوسم.

علی دایی كه به نظر می‌رسید پس از برد داربی 68 بیش از همیشه شوخ‌طبع شده است، در پاسخ به اظهارات یكی از خبرنگاران كه تاكید می‌كرد خبرنگاران نیز به علی دایی همانند هواداران استقلال علاقه‌مندند، گفت: خودم سخنگوی خودم هستم، ثابت كرده‌ام كه برای خبرنگاران نیز احترام قائلم. یك مورد نیز پیش نیامده كه من به خبرنگاران بی‌حرمتی كرده باشم. شاید اتفاقاتی افتاده باشد اما همیشه فوتبال بالا و پایین دارد.

پس ازاین پاسخ دایی، خبرنگاران با خنده بلند به اظهارات دایی پاسخ دادند كه وی بار دیگر گفت: ظاهرا امروز شما سخنگوی ما شده‌اید. بهتر است از این پس با یك قرارداد مكتوب وظایف را برای یكدیگر تعریف كنیم كه این پاسخ دایی نیز با تشویق خبرنگاران همراه شد.

مربیان از داربی می گویند

استقلال مستحق باخت نبود

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: سعید مظفری‌زاده در حد این داربی نبود و استقلال هم مستحق باخت مقابل پرسپولیس نبود.

صمد مرفاوی پس از شكست دو بر یك استقلال مقابل پرسپولیس اظهار كرد: به تیم پرسپولیس برای كسب این برد تبریك می‌گویم. دو تیم بازی خوبی انجام دادند و كار نسبتا متعادل پیش می‌رفت. ما و پرسپولیس برای این مسابقه برنامه داشتیم، خوشبختانه توانستیم گل اول بازی را به ثمر برسانیم اما پس از آن نظم تاكتیكی ما به هم خورد و با اشتباهی از سوی یكی از مدافعین گل اول را دریافت كردیم. نیمه دوم هم هر دو تیم بازی متعادلی انجام دادند و یك شوت ناگهانی در دقیقه 86 تیم پرسپولیس را به پیروزی رساند چرا كه پس از آن فرصتی برای جبران نداشتیم.

وی افزود: معتقدم پس از گل اولی كه ما به ثمر رساندیم داوری چرخش داشت و اصلا از قضاوت این داور راضی نیستم، معتقدم سعید مظفری‌زاده در حدی نبود كه بتواند این داربی را سوت بزند حالا ممكن است نقد كنند و بگویند داور خوب بود اما قطعا كسی كه در جریان بازی هست می‌تواند بفهمد داور چطور جریان بازی را می‌خواباند. پس از گل اول استقلال تمام سوت‌های مظفری‌زاده به ضرر ما بود، نمی‌گویم عمدا اما می‌گویم داور در حد این بازی نبود.

مرفاوی گفت: از مهاجمان تیمم راضی هستم، آنها تلاش زیادی كردند اما به هر حال نتوانستند بهتر از این از موقعیت‌هایشان استفاده كنند، ضمن این كه اگر فرصتی كه سیدصالحی به دست آورد را گل می‌كرد شاید نتیجه به گونه‌ دیگر رقم می‌خورد.

سرمربی استقلال در واكنش به سوال خبرنگاران مبنی بر اشتباهات زیاد بازیكنانش گفت: ما در بازی‌های قبل هم اشتباه داشتیم، تمام تلاش‌مان را انجام دادیم تا این اشتباهات را به حداقل برسانیم، ما سعی كردیم اعتماد به نفس و روحیه‌ی بالایی به تیم تزریق كنیم، در مجموع دفاع وسط‌های ما هم خوب بودند و تیمی نبودیم كه مستحق شكست در این داربی باشیم، بالاخره هر تیمی از موقعیت‌هایش بهتر استفاده كند پیروز می‌شود، به خصوص در این بازی كه معتقدم تنها روی اتفاقات فوتبالی باختیم.

مرفاوی گفت: سعی می‌كنیم این باخت را فراموش كنیم و به فكر آینده باشیم چرا كه استقلال بازی‌های حساسی در ادامه لیگ، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی خواهد داشت.

از مرفاوی درباره قهر امیرحسین صادقی پیش از بازی داربی و زمانی كه متوجه شده در لیست تیم حضور ندارد، پرسیدند كه خاطر نشان كرد: از قهر او خبری ندارم و نمی‌دانم كی رفته و كی برگشته است.

مرفاوی با بیان اینكه به هواداران استقلال برای چنین شكستی حق می‌دهد، گفت: من هم به اندازه آنها از این باخت ناراحت هستم، ما نمی‌خواستیم ببازیم و مستحق شكست نبودیم اما وقتی توپی از فاصله 40 متری به گل می‌رود نمی‌شود برای آن كاری كرد. به آنها حق می‌دهم كه دوست داشتند داربی را نبازیم اما قطعا ما و آنها نمی‌توانیم جلوی اتفاقات فوتبال را بگیریم. بهتر است واقع‌بین باشیم و بدانیم كه بچه‌های ما نهایت تلاش خود را كردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری