تبیان، دستیار زندگی
وجود امام خمینى و بركات آن را تنها كسانى مى‏توانند حقیقتا درك كنند كه درجست و جوى تاریخ تحول باطنى انسان‏هاى كره زمین كه خاستگاه تحولات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهدا از امامشان می گویند

«این وصیت نامه ‏ها انسان را مى ‏لرزاند و بیدار مى ‏كند» ....امام خمینی ره

«مادر جان... اكنون همان صداى هل من ناصر ینصرنى از گلوى قلب تپنده ملت‏ یعنى «حسین زمان‏» بیرون آمده و... این آرزوى شما بود كه در ركاب حسین‏باشیم، ما آرزوى شما را برآورده خواهیم كرد.» (روحانى شهید محمد مهدى مازنى‏ از: نوكنده)

شهدا

«وجود امام خمینى و بركات آن را تنها كسانى مى‏توانند حقیقتا درك كنند كه درجست و جوى تاریخ تحول باطنى انسان‏هاى كره زمین كه خاستگاه تحولات ظاهرى،اجتماعى و اقتصادى و سیاسى حیات او نیز هست، به تاریخ انبیاء رجوع مى‏كنند،هم آنانند كه در وصف امام خمینى مى‏گویند: (او بت‏شكنى دیگر از تبار ابراهیم‏بود).  (شهید سید مرتضى آوینى از: تهران)

«اى امام تو بودى كه به اسلام جان دیگردادى، به نماز و روزه‏ها و تمام‏عبادت‏ها جان و روح دیگرى دادى و روح حقیقى و واقعى را آوردى و به حق كه براى‏نماز قیام كردى و به حق از براى امر به معروف و نهى از منكر قیام كردى.» (شهید مرتضى چگینى از: تهران)

«حافظ ولایت فقیه باشید و امام و رهبرمان را هم چون نگین انگشترى در میان‏خود نگه‏دارى كنید و در پشت‏سر امام حركت كرده و او را تنها نگذارید كه‏پیروزى شما به امید خدا نزدیك است.» (دانشجوى شهید لطف الله فلاح اسلامى از: بهبهان)

«امروز كه این راه را انتخاب كردم مى‏دانم به كجا مى‏روم و مى‏دانم چرا هیچ‏سوالى و شكى در من نیست و آگاهانه فریاد حسین زمان امام خمینى را لبیك‏گفتم.» (شهید عبدالرضا علیخانى از: آبادان)

«یادتان باشد كه تمام آن چه ما آن را عزت و قدرت مى‏نامیم از سوى خداست‏و واسطه آن در وهله اول امام زمان(عج) و بعد مجاهدت‏هاى این امام بزرگوار،بت‏شكن قرن، این اسوه شجاعت و صبر و دلیرى است.»(شهید محمود طیبى از: اهواز)

«مى‏رویم تا خط امام بماند، خطى كه از ابراهیم آغاز شده و در تداوم سرخ خویش‏با دست‏هاى پاك محمد و على به قلب پرشور امام امت رسید تا رنجبران زمین را ازجور حكومت قابیلیان برهاند.»

«مى‏رویم تا خط امام بماند، خطى كه از ابراهیم آغاز شده و در تداوم سرخ خویش‏با دست‏هاى پاك محمد و على به قلب پرشور امام امت رسید تا رنجبران زمین را ازجور حكومت قابیلیان برهاند.» (شهید مهدى رجب بیگى از: تهران)

«سلام و درود بر تو اى آزاد مرد، درود ما بر تو اى حامى مستضعفان، درود برتو اى درهم شكننده بت‏ها وبتكده‏ها، سلام بر تو اى رهایى دهنده امت از قیداستعمار، درود بى‏پایان ما بر تو اى خمینى، رهبر امت... .»(طلبه شهید محمد جواد مهرجردى یزدى از: مهرجرد یزد)

«حرف امام خمینى عین قرآن است و قرآن در حرف امام خلاصه مى‏شود ، خونم كه به‏زمین مى‏ریزد گوید: اى مسلمین: اطاعت از امام، اطاعت از امام، اطاعت ازامام!.» (طلبه شهید نورعلى محمدى نژاد از: بابل)

«من چگونه نداى هل من ناصر یادگار اباعبدالله الحسین(ع) امام‏خمینى و یادگاران سربازان سیدالشهدا(ع) را بشنوم و بى‏تفاوت باشم.» (روحانى شهید غلامرضا على‏زاده از:بشرویه)

امام خمینی

«دل بر نیروى خدا بستم، از نیرنگ اهریمن چه باك؟ راه ما راه خداست، مكتب مادین خداست همراه ما رهبر ما روح خداست و به سوى تمام آنان كه پیكارشان به‏راه خداست و ایثارشان براى حق خداست دست‏بیعت دراز مى‏كنیم.» (بسیحى شهید على اصغر نوروزى از: تهران)

«مبادا تحت وسوسه‏هاى شیطان و استكبار دست از این عارف پیر و مجاهد تمامى‏سنگرهاى حق بردارید. مبادا از دستورات امام بى‏توجه رد شوید كه فردایى نه‏چندان دور در مقابل شهداى عظیم الشان این انقلاب باید پاسخگو باشید.» (شهید دولت عابدى از: بجنورد)

«از ملت‏شهیدپرور ایران خواهانم كه گوش به فرمان ابرمرد تاریخ، بت‏شكن‏زمان، خمینى كبیر باشند و تنها این مرد بزرگ را به پیشوایى و رهبرى قبول‏نمایند زیرا كه قرآن كریم فرموده است: (اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولى الامر منكم‏»). (شهید گل محمد نعیمى از: بجنورد)

«من عاجزانه از شما مى‏خواهم كه هوشیار باشید خود را كاملاحفظ كنید و براى كنترل خود و خارج نشدن از خط امام كه همان خط ‏اسلام و خط خداست فقط گوش به فرمان ولایت فقیه باشید» .(سردارشهید حسین علیمحمدى، زنجان)

«این بنده حقیر خدا نیز با امام امت میثاق بسته‏ام و به اووفادارم، زیرا كه او به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندین‏بار تكه‏ام بكنند و یا زنده بگورم كنند، دست از وظیفه‏ام كه همان‏وفادارى به اسلام و قرآن و امام عزیز، و نابودى دشمنان اسلام است‏بر نخواهم داشت‏» . (سردار شهید روح الله شكورى، زنجان).

«آرى امام، كارى عظیم كرد. وى باعث‏شد دنیا از خواب بیدارشود و انسانیت را دوباره یاد آورد. رهبرم را تنها نگذارید، همیشه از او تبعیت كنید. مردم مسلمان! براى طولانى‏تر شدن عمرامام هر روز دعا كنید و از عوض ما هم دعا كنید ما تا وقتى كه‏زنده هستیم امام را دعا خواهیم كرد. در دنیا دو صف وجود داردصف باطل كه همان صف فرعون و شاه معدوم است. صف حق كه صف تمامى‏پیامبران و راه خمینى كبیر است‏» .(سردار شهید طاهر اوجاقلو،زنجان)

مبادا از دستورات امام بى‏توجه رد شوید كه فردایى نه‏چندان دور در مقابل شهداى عظیم الشان این انقلاب باید پاسخگو باشید.

اگر از آسمان خون ببارد /اگر خون از دم شمشیر بارد/ اگر ریگان هزاران ناو آرد /اگر صدام، صدها لشگر آرد/ قسم بر نهضت پاك حسینى‏ / جدا هرگز نگردم از خمینى

‏«مبادا تمرد و سرپیچى كنید از امر ولى امرتان یعنى امام‏عزیز و خمینى كبیر آن نفس قدسى، آن نائب بر حق مهدى(عج)آن‏اخوت، آن كلید وحدت، آن روح الهى، روح الله كه خداوند از شماسلب نعمت مى‏فرماید» . (سردار شهید سهراب اسماعیلى، زنجان)

«هیهات كه 20 سال از عمرم گذشت هنوز اندر خم یك كوچه ‏ام. زیرا از نعمتهایى كه پروردگار به من داده سپاسگذارى نكردم وشرمنده‏ام و بیشتر از همه به نعمتهاى بزرگ خداوند ناسپاسى‏كرده‏ام و توفیق نیافتم آنطور كه باید در گفتار امام و رهبر ومرجع تقلیدمان، روح خدا، خمینى بت‏شكن تفكر كنم. و توفیق‏نیافتم كه بیشتر بشناسمش. افسوس و صد افسوس كه با او هم عصربودم ولى از ولایتش بهره‏اى نجستم‏» .(سردار شهید علیرضا رجبى،زنجان).

دفاع مقدس

«اى امت اسلام! قدر امام امت را بدانید و خداى ناكرده نشودروزى كه ما نیز، اهل كوفه شویم، و امام را تنها بگذاریم‏» . (سردار شهید على رضا مولایى، زنجان)

«حزب الله همیشه در صحنه و پیرو خط امام و خط ولایت فقیه كه‏تداوم راه امامت است‏باشند و جان بر كف پشتیبان این انقلاب‏باشند من به آنهایى كه در لباس اسلام مى‏خواهند به اسلام صدمه‏بزنند توصیه مى‏كنم بیایید دست از تفرقه بردارید.» . (طلبه شهید سید حسین حسینى اتراچالى).

«به همه امت اسلامى عرض مى‏كنم كه قدر این اسلام و انقلاب وامام و مسئولین نظام جمهورى اسلامى را بدانند و براى نشان دادن‏این قدرشناسى تا جایى كه مى‏توانند خدمت كنند و سختیها وناراحتیها را تحمل كرده و در پیشبرد انقلاب بكوشند.» . (جهادگر شهید سید محمد تقى رضوى).

«اماما، من پیام شما را شنیدم و چون جز خون خویش چیزى‏نداشتم، آن را نثار اسلام نمودم، باشد كه با خون ناقابلم بتوانم‏گامى مثبت‏براى اسلام عزیز بردارم. برادران مومنم، باید انقلاب حسینى را دنبال نماییم تا انقلاب‏حسینى استقرار داشته و انقلاب مهدى(عج)برسد. همانطورى كه یاران‏حسین شهید شدند تا انقلاب خمینى پابرجا بماند، ما نیز باید شهیدشویم تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدى(عج)متصل شود. و همیشه‏پشتیبان امام خمینى و در مسیر سیل امت و انقلاب اسلامى باشید واز ولایت فقیه و نظام جمهورى اسلامى حمایت كنید و براى نابودى‏تمام ابرشیطانها به نداى «هل من ناصر ینصرنى‏» امام لبیك‏بگویید و عاشقانه همچون شهداى دیگر روانه شهر شهادت شوید و تاآخرین قطره خون مبارزه نمائید.» .(جهادگر شهید محسن الشریف).

حزب الله همیشه در صحنه و پیرو خط امام و خط ولایت فقیه كه‏تداوم راه امامت است‏باشند و جان بر كف پشتیبان این انقلاب‏باشند من به آنهایى كه در لباس اسلام مى‏خواهند به اسلام صدمه‏بزنند توصیه مى‏كنم بیایید دست از تفرقه بردارید.

«به پیام‏هاى امام امت(ولایت فقیه)چونكه پیام دهنده حقیقى‏اوست گوش داده و دستورات آن را عمل كنید و خداى نكرده نگوئید،دیگر گوش دادن به پیام‏هاى امام و رهبر، زمانش گذشته، هر چه‏دارید یكبار هم كه مى‏شود پیامها را گوش داده و ببینید كه چه‏مى‏گوید و چه مسئولیتى در آن لحظه به دوش شما مى‏گذارد كه بایدعمل كنید وگرنه در روز قیامت مسئول هستید.» . (جهادگر شهید ابوالقاسم حجتى).

«شما اى مسئولین مملكتى همیشه براى رضاى پروردگار قدم‏بردارید و سخنان گهربار امام را فراراهتان قرار دهید. و حتمابه یاد توده‏هاى مستضعف مردم باشید چرا كه اماممان فرمودند: مملكت مال مستضعفین است.» (شهید عیسى مطلب زاده).


منبع :

کانون فرهنگی رهپویان وصال

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی