تبیان، دستیار زندگی
•13 یا 14 سال قبل یكی از مسئولین كه می‌خواست آپارتمانی به قیمت 20 میلیون تومان در تهران بخرد ، نامه‌ای به من داد كه به دست رهبری برسانم، نامه را كه به آقا دادم نگاهی كردند و گفتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرش دستباف خانه رهبر

خاطرات ناگفته از زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی

• چند سال پیش پوتین رئیس جمهور وقت روسیه برای نخستین بار در طول 30 سال انقلاب به ایران سفر كرد و كسانی كه وی را می‌شناسند می‌دانند كه بسیار چارچوب مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است اما با این حال چند بار پرسیده بود كه دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه.

مقام معظم رهبری

در دیداری که با رهبر انقلاب داشت  ایشان به نكاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌كنند كه برای رئیس جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر كرده بود و شخصا ، نه از طریق وزیر خارجه خود به وزیر خارجه وقت كشورمان گفته بود كه شما حتما سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفتگو كنیم.

در برگشت به كشور روسیه خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید "من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم ".

•  قبل از انقلاب ، منزل آقا پاتوق بسیاری از طلاب و دانشجویان بود و ما هم زیاد آنجا می‌رفتیم، من می‌توانم شهادت بدهم منزل ایشان هیچ تفاوتی با قبل از انقلاب نكرده است. خود آقا تعریف می‌كردند كه خانواده ما یك وقت رفته بودند منزل برخی از مسئولین دیده بودند دور تا دور اتاق پشتی قالیچه‌ای گذاشته‌اند و بعد می‌فرمودند واقعا چه لزومی دارد كه خانه پشتی قالیچه‌ای داشته باشد، آیا نمی‌شود با پشتی معمولی زندگی كرد.

• 13 یا 14 سال قبل یكی از مسئولین كه می‌خواست آپارتمانی به قیمت 20 میلیون تومان در تهران بخرد ، نامه‌ای به من داد كه به دست رهبری برسانم، نامه را كه به آقا دادم نگاهی كردند و گفتند واقعا نمی‌شود این خانه را ارزان‌تر بخرد، اصلا چه لزومی دارد منزل 20 میلیون تومانی بگیرد، بعد به من گفتند "می‌ترسم در حكومت و جامعه ما طبقه جدیدی از مرفهین ایجاد شود كه به بیت‌المال هم دست اندازی كنند ".

"من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم ".

• خود آقا می‌گفتند ما در كل خانه تنها یك فرش دستباف داریم كه جهیزیه همسرم بوده كه نگه داشته‌ایم و بقیه خانه موكت است.

• قبل‌تر دفتر كار رهبری بالا بود و منزلشان طبقه پایین، ایشان تعریف می‌كردند "گاهی من ظهر‌ها پایین می‌رفتم تا یك یا دو ساعتی پیش خانواده باشم و كار را هم انجام دهم به خاطر كمردردی كه دارم گفتم یه مبل دو نفره خریدند و آن را بردند منزل شب كه رفتم خانه دیدم خانواده مبل را دم در گذاشته‌اند گفتم برای چی این را گذاشتید دم در، خانمم گفت كه آقا زندگی ما تا حالا طلبگی بوده این هم به زندگی ما نمی‌خورد، توضیح دادم كه این مبل برای كار است كه وقتی خانه هستم بتوانم هم كنار شما باشم هم بتوانم به كارها برسم كه با كلی اصرار خانواده پذیرفتند ولی گفتند فقط همین یكی را تحمل می كنیم نه بیشتر ".

آیت الله خامنه ای

• خانواده ما تعریف می‌كردند در مهمانی‌هایی كه گاهی خانواده آقا هم حضور دارند خانواده رهبری ساده‌ترین لباس‌ها را به تن دارند و ساده‌ترین لباس را همسر آقا می‌پوشند، خود حضرت آقا هم همواره ساده‌ترین لباس‌ها را به تن می‌كنند و سعی می‌كنند لباس‌ها با كمترین قیمت تهیه شود.

 آیت‌ الله خامنه‌ای به برخی مسئولین تاكید می‌كردند كه هدایایی كه از خارجی‌ها می‌گیرید و گران قیمت است مال بیت‌المال است نه مال خودتان؛ برای مثال به یكی از معاونین وزرا یك بنز گران قیمت هدیه داده شده بود كه آقا گفته بود اینها در برابر هدایایی است كه از بیت المال می‌برید پس مال بیت‌المال است، هدایایی هم كه به خودشان داده می‌شود را یا به آستان قدس می‌دهند یا پخش می‌كنند.

• یک بار یكی از سران عرب چهار یا پنج عبای گران قیمت به آقا داده بود و آقا عباها را به من داده و گفتند این را ببر قم بفروش از پولش 14 و یا 15 عبا بخر بده به طلاب.

• چند سال قبل شب عید فطر دفتر بودیم برای استهلال و كار‌های آن، نماز را به امامت ایشان خواندیم بعد از نماز گفتند افطار را برویم منزل ما و ما تعارف كردیم كه نه اگرچه تمایل داشتیم كه برویم ایشان اصرار كردند كه نه بیایید منزل ما، ما هم رفتیم، سر سفره چای بود و نان و پنیر و ظرفی حلوا، ما با این غذا‌ها خودمان را سیر نكردیم كه برای غذای اصلی جا داشته باشیم، به اشاره از خادم آقا كه پیرمردی است پرسیدیم خبری است گفت نه همین غذاست.

ما با این غذا‌ها خودمان را سیر نكردیم كه برای غذای اصلی جا داشته باشیم، به اشاره از خادم آقا كه پیرمردی است پرسیدیم خبری است گفت نه همین غذاست.

وقتی آقا رفتند این خادم گفت خانواده آقا رفته‌اند مشهد و برای خانه یك ظرف بزرگ حلوا درست كرده‌اند افطار همین را هر شب می‌خوریم، درباره سحری پرسیدیم گفت "هر شب من یك آبگوشتی برای سحر بار می‌گذارم و سحر با آقا می‌خوریم. "

• مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات یك بار تعریف می‌كرد حدود 20 تا 30 جلد كتاب از مجموعه‌هایی كه جدید منتشر شده را برای آقا فرستاده است و ایشان بعد از چند ماه كتاب‌ها را در حالی كه برای همه آنها حاشیه نوشته بودند، پس فرستادند.

 درس خارج از ایشان خیلی كار می‌برد به انصاف از درس‌های بسیار خوب حوزه هم است، یك بار به آقا عرض كردم آقا دوستان رادیو مایلند درس شما را پخش كنند و درس برخی از مراجع قم را هم پخش می‌كنند، پرسیدند آیا درس همه پخش می‌شود و این امكان برای همه است، گفتم نه مگر رادیو چه‌قدر ظرفیت دارد، بعد گفتند پس من هم نمی‌خواهم پخش شود.

مطالب مرتبط :

رفقا بیاین باهم قدر علی رو بدونیم

بیعتی دوباره با رهبر

به نقل از :

حجت‌الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی