تبیان، دستیار زندگی
در قیاس با صمد مرفاوی دایی تنها افتخاری که ندارد گل زنی در دربی است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها افتخاری که دایی ندارد

علی دایی سرمربی پرسپولیس

در قیاس با صمد مرفاوی دایی تنها افتخاری که ندارد گل زنی در داربی است.

اگرچه داربی شصت و هشتم اولین دیدار صمد و دایی در داربی است اما پیش از این ، این دو مهاجم بارها و بارها در کنار و رودرروی هم قرار گرفته اند. جالب ترین نکته ای که در مورد دایی و صمد می توان به آن اشاره کرد این است که دایی با جانشینی صمد مرفاوی توانست به ترکیب اصلی تیم ملی راه پیدا کند.

البته آنها زمانی بازی در کنار هم را تجربه کردند. محرومیت فرشاد پیوس به خاطر درگیری هیروشیما فرصت را به دایی داد تا در مسابقات جام اکو در بازی ایران و پاکستان به جای اصغر مدیرروستا به میدان بیاید و دقایقی در کنار مرفاوی حضور پیدا کند. بازی ایران و عمان در سال 73 ازمرحله اول مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا با حضور صمد مرفاوی در نوک خط حمله تیم ملی با نتیجه صفر- صفر در جریان بود که صمد مرفاوی با پیراهن شماره 10 از زمین خارج شد و دایی با پیراهن شماره 11 جای او را گرفت. علی دایی در این بازی دو بار توپ را به تیر دروازه زد و بعد از آن بازی بود که دایی دیگر خط حمله تیم ملی را ترک نکرد و صمد هم دیگر در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

مرفاوی سرمربی استقلال تهران

صمد مرفاوی برخلاف علی دایی شیرینی گل زنی در داربی را چشیده و سه گل به پرسپولیس زده. داربی سی و دوم که با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید عباس سرخاب و صمد مرفاوی گل های آبی پوشان را به ثمر رساندند. داربی سی وپنجم استقلال 2 بر صفر برنده شد و این بار صمد مرفاوی و صادق ورمزیار در 8 دقیقه استقلال را از حریف سنتی خود جلو انداختند و سومین بازی داربی سی و ششمین بود که گل سه امتیازی مرفاوی باز هم یک سه امتیاز را تقدیم آبی پوشان کرد و به این ترتیب او نقش زیادی در این سه پیروزی استقلال داشت.

اما علی دایی در میان افتخاراتش تنها جای گلزنی در داربی را خالی می بیند و امیدوار است تا با پیروزی در این بازی بتواند به عنوان مربی آن روزها را جبران کند.

همچنین علی دایی در سالی که سرمربی سایپا بود دو بار به مصاف استقلال مرفاوی رفت و شش امتیاز از این دو بازی گرفت تا آن سال بتواند جام قهرمانی را از آن خودش کند و در اولین سال سرمربی گری اش دو بر صفر از مهاجم آبی ها جلو بیفتد و در این دیدار به قول خودش به دنبال هت تریک باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری