تبیان، دستیار زندگی
) هجدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب دیروز به كار خود پایان داد . در آخرین روز نمایشگاه هم تعدادی از اعضاء سایت به غرفه تبیان مراجعه كردندو با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود مسئولین سایت تبیان را در پیشبرد بهتر و موفق تر سای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان در نمایشگاه بین المللی كتاب

( گزارش روز یازدهم )

هجدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب دیروز به كار خود پایان داد . در آخرین روز نمایشگاه هم تعدادی از اعضاء سایت به غرفه تبیان مراجعه كردندو با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود مسئولین سایت تبیان را در پیشبرد بهتر و موفق تر سایت یاری نمودند .

مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب با حضور جناب آقای حداد عادل ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و جناب آقای مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه برگزار شد .

در این مراسم آقای حداد عادل با بیان مشكلاتی كه در عرصه نویسندگی و مترجمی وجود دارد حمایت جدی مسئولین را از این قشر زحمتكش خواستار شد .

همچنین جناب آقای حداد عادل به مدت 5 ساعت از سالن های مختلف نمایشگاه كتاب بازدید بعمل آوردند  .

ناشران برگزیده در بخش های مختلف نمایشگاه هم معرفی شدند كه عبارتند از :

 در بخش ناشران بزرگسال :

- انتشارات فرهنگ معاصر از بخش خصوصی و انتشارات امیركبیر از بخش دولتی .

در بخش ناشران كودك و نوجوان :- انتشارات زیتون .

در بخش ناشران شهرستانی :- انتشارات مرسل از كاشان .

و اما آمار جالب نمایشگاه كتاب :

در نمایشگاه كتاب امسال 2574 ناشر داخلی و خارجی از 51 كشور جهان شركت داشتند .

60% این آثار مربوط به كتابهای لاتین و 40% مربوط به كتابهای عربی بوده است . بیشتر كتابهای خارجی نمایشگاه را كتابهای حوزه علوم سیاسی ، حقوق ، علوم آموزشی و علوم دینی تشكیل داده بودند .

در نمایشگاه امسال 1295 ناشر از تهران و 489 ناشر از شهرستانها حضور داشتند كه تعداد ناشران شهرستانی نسبت به سال گذشته 20% افزایش داشته است و ناشران خارجی در این نمایشگاه 126 هزار عنوان كتاب عرضه كردند .

ناشران داخلی در فضائی بیش از 27 هزار و 900 مترمربع ، بیش از 94 هزار عنوان كتاب را در معرض دید عموم قراردادند .

روابط عمومی مؤسسه تبیان