تبیان، دستیار زندگی
وی فرزند ملا نوروز علی است . مقدمات علوم اسلامی را از علمای بزرگ حوزه علمیه بروجرد آموخت و آن گاه برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیة الله شیخ حسین علی تویسرکانی ملایری

زندگی نامه

آیت الله شیخ حسینعلی تویسرکانی

وی فرزند ملا نوروز علی است . مقدمات علوم اسلامی را از علمای بزرگ حوزه علمیه بروجرد آموخت و آن گاه برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و در مجلس درس آیة الله شیخ محمدتقی اصفهانی حضور یافت . توجه کامل ، دقت نظر ، هوش و ذکاوت او موجب شد در فراگیری علوم اسلامی گوی سبقت را از دیگر دانش پژوهان برباید و از زمره شاگردان ممتاز به حساب آید . از این رو پس از مدت کوتاهی آوازه علمی او در اصفهان پیچید و خود مجلس درس با شکوهی تشکیل داد که بسیاری از طلاب علوم دینی از آن استفاده می کردند . او در محله ایلچی واقع در بیدآباد اقامه جماعت ، و در درچه اصفهان اقامه نماز جمعه می نمود . وی تالیفات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله می توان به کتاب های زیر اشاره کرد :

1- کشف الاسرار در شرح شرائع الاسلام ( 11 جلد )

2- المقاصدالعالیه ( حاشیه بر قوانین الاصول ، 2 جلد )

3- فصل الخطاب در اصول فقه ، ( 2 جلد )

4- الرد علی بعض الاخباریه .

شمع وجودی این رادمرد پس از حدود هفتاد سال پرتو افشانی در صفر سال 1286 رو به افول نهاد و خاموش شد . علما و مردم مؤمن اصفهان پیکر پاکش را به طرف تخت فولاد اصفهان تشییع نمودند و آن گاه که می خواستند برای او قبری حفر کنند با کمال تعجب دیدند قبری آماده پیدا شد و او را در آن جا دفن نمودند.


منبع: سایت حوزه نت

تهیه و تنظیم: فریادرس گروه حوزه علمیه