تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور هم مسئولیت اصلی کار را برعهده گرفته و در هفته گذشته در کنار گروه تخصصی به جزئیات بحث وارد شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود رئیس جمهور در جزئیات خوشه بندی

شمس الدین حسینی

یک هفته پس از افزایش نگرانی های عمومی نسبت به ماهیت کارشناسی خوشه بندی های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در تازه ترین واکنش به این نگرانی ها گفت: هر چند که خوشه بندی مرکز آمار مبنای علمی داشته ولی این خوشه بندی ملاک عمل نیست، در حال حاضر هم مطالعات عمیق و سنگین در این خصوص در دست اجراست.

به گزارش خبرآنلاین، شمس الدین حسینی در خصوص این مساله که عموم مردم از حضور در خوشه 3 ناراضی هستند، گفت: چنین نیست که به خوشه 3 یارانه تعلق نگیرد.اما جهت گیری دولت، پرداخت یارانه به همه قشرها ولی متناسب با درآمد آنهاست.

شمس‌الدین حسینی تاکید کرد:‌ به هیچ وجه مسئله حذف یارانه‌ها مطرح نیست ولی زمانی که ما بنزین لیتری 500 تومانی را با یارانه 100 تومان بفروشیم، نتیجه‌اش ترافیک و اتلاف است. حسینی در خصوص نگرانی های عمومی در مورد تبعات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه گفت:  مردم به هیچ وجه نگران نباشند، رئیس جمهور هم مسئولیت اصلی کار را برعهده گرفته و در هفته گذشته در کنار گروه تخصصی به جزئیات بحث وارد شده است. وی تصریح کرد: مطمئن باشید یک گروه متخصص با اشراف بر ابعاد موضوع، مشغول کار درباره هدفمند کردن یارانه‌هاست.

رئیس جمهور هم مسئولیت اصلی کار را برعهده گرفته و در هفته گذشته در کنار گروه تخصصی به جزئیات بحث وارد شده است

با این حال حسینی در خصوص حصول نتیجه در مورد میزان یارانه نقدی اظهار بی اطلاعی کرد و  گفت: زمانی که میزان پرداخت نقدی یارانه‌ها مشخص شود، قطعا اعلام خواهد شد.

حسینی همچنین با اشاره به وجود اختیارات قانونی، احتمال آغاز اجرای بخشی از طرح هفمندکردن یارانه ها در ماه های پایانی سال جاری را منتفی ندانست ولی در مورد زمان دقیق اجرای آن اظهار نظری نکرد.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست به شکل صحیح به انتشار اخبار مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها بپردازند تا مردم بی‌جهت نگران نشوند.

تنظیم:س.آقازاده