تبیان، دستیار زندگی
دبیرخانه یازدهمین همایش کتاب سال حوزه، با اعلام ۲۰ کتاب برگزیده، ۵ کتاب را نیز شایسته تقدیر شناخت و از ۵ خادم کتاب حوزه قدردانی کرد. معرفی پایان‌نامه‌ها و ناشران برگزیده نیز از دیگر بخش‌های این همایش بزرگ دینی در حوزه تألیفات‌اند. علی شجاعی صائین، مدیر عا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عنوان «خادم کتاب حوزه» براي موسسه خانه کتاب
علی شجاعی صایین

دبیرخانه يازدهمين همايش کتاب سال حوزه، با اعلام ۲۰ کتاب برگزیده، ۵ کتاب را نیز شایسته تقدیر شناخت و از ۵ خادم کتاب حوزه قدردانی کرد. معرفی پایان‌نامه‌ها و ناشران برگزیده نیز از دیگر بخش‌های این همایش بزرگ دینی در حوزه تألیفات‌اند. علی شجاعی صائین، مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در حوزه «اطلاع‌رسانی، نقد و بررسی و ترویج فرهنگ کتابخوانی» به عنوان «خادم کتاب حوزه» شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،علی شجاعی صائین، مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در حوزه «اطلاع‌رسانی، نقد و بررسی و ترویج فرهنگ کتابخوانی»، زاهدی، رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی در حوزه «کتابخانه‌های عمومی»، حجت‌الاسلام والمسلمین سجادی، مسوول مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان در بخش «خدمات نشر رایانه‌ای»، محمدتقی انصاریان، مسوول انتشارات انصاریان در بخش «ناشران فعال در حوزه دین» و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد در بخش «کتاب‌شناسی» به عنوان خادمان کتاب حوزه شناخته شدند.

در رشته «فلسفه و کلام» رضا صادقی حاجی آبادی با تألیف «بازگشت به معناگرایی سنتی» و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم سراجی با نگارش کتاب «دراسه لکتاب الانجیل فی القرآن» در بخش آثار شایسته تقدیر معرفی شدند و از آنها تقدیر به عمل آمد.

در «رشته» ادبیات نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا فرهادیان با نوشتن «مجموعه شش جلدی داستان کودک» و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رحیمی بندر آبادی با تقریر کتاب «ماوراءالطبیعه در هنر و فیلم» به همراه «حجت‌الاسلام والمسلمین کرار حسین اظهری» با «ترجمه کتاب سنن النبی(ص) به زبان اردو» شایسته تقدیر شدند.

«موسسه بوستان کتاب» نیز به عنوان ناشر برگزیده شناخته شد. سال جاری از ۷۳ عنوان کتاب ارسالی این موسسه به دبیرخانه کتاب سال حوزه، چهار اثر برگزیده شدند. همچنین از ۱۶ عنوان کتاب ارسالی «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» چهار اثر برگزیده شدند که موجبات شناسایی این ناشر را نیز به عنوان ناشر برگزیده فراهم ساخت.

«مرکز انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)» نیز در سال جاری ۵۵ اثر به دبیرخانه کتاب سال ارسال کرد که از آن میان یک اثر برگزیده شد و این انتشارات توانست عنوان ناشر نمونه یازدهمین همایش کتاب سال حوزه را در کنار دو موسسه دیگر به دست آورد.

همچنین در این همایش پنج پایان‌نامه برگزیده و پنج پایان‌نامه نیز شایسته تقدیر شناسایی شدند. «بررسی انحاء همبستگی فلسفه با علوم تجربی(با تاکید بر نگرش ابن سینا)» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ایزدپناه، «مبانی کلامی فهم دین» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان علی‌تبار فیروزجانی، «عقل و وحی از منظر ملاصدرا و ابن تیمه» با تدوین حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عمیق و «ماهیت فقهی و کارکرد عقد استصناع و معرفی اوراق استصناع، ابزاری برای سیاست مالی و پولی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی نظرپور از پایان‌نامه‌های برگزیده این دوره از همایش کتاب سال حوزه به شمار می‌آیند.

پایان‌نامه‌های «شناخت‌شناسی از منظر اهل‌بیت(ع)» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم رحیمی بالوئی، «زکات باطنی از دیدگاه فقهی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ایروانی، «مبانی حقوقی حاکمیت و ساختار حکومت در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نظریه منشوری» کاری از مرتضی گودرزی، «مقام محبت الهی از منظر حکمت و عرفان نظری و عملی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین خلیلی و «ثروت‌های طبیعی(بررسی فقهی و اقتصادی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فراهانی‌فرد، پایان‌نامه‌های شایسته تقدیر این دوره از همایش کتاب سال‌اند.

مراسم يازدهمين همايش كتاب سال حوزه امروز پنجشنبه(هشتم بهمن ماه) طی مراسمی همراه با معرفي و تقدير از برگزیدگان با سخنراني آيت‌الله مقتدايي در تالار همایش دارالشفاء قم از ساعت 9 تا 12 برپاست.