تبیان، دستیار زندگی
پیكرهای تعدادی از رزمندگان ایرانی از جمله شهدای غواص در این منطقه به دست آمده است اما به دلیل مین‌گذاری وسیع و نامرتب منطقه تلاش برای بیرون آوردن آنها با مشكلات زیادی همراه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف پیکر پاک شهدای ایرانی در بصره

پیكر 9 تن از شهدای جنگ تحمیلی در بندر ام الرصاص استان بصره عراق كشف شد كه به احتمال زیاد این پیكرها متعلق به رزمندگان عملیات كربلای 4 در سال 1365 هستند.

كشف پیکر پاک شهدای ایرانی در بصره

در پی كشف پیكرهای مطهر تعدادی از شهدای حماسه دفاع مقدس در منطقه عمومی جزیره ام‌الرصاص عراق كه روبروی بندر خرمشهر واقع است، " نادر دریابان " پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفت: به احتمال زیاد این پیكرها مربوط به عملیات كربلای 4 و درگیری‌های بامداد روز پنجشنبه 4 دیماه 1365 است كه در نبردهای سنگین آبی خاكی رزمندگان اسلام با مزدوران بعثی در منطقه به جای مانده است.

در سال 2003 میلادی با سقوط رژیم صدام منابع محلی عراقی در منطقه اعلام كردند كه پیكرهای تعدادی از رزمندگان ایرانی از جمله شهدای غواص در این منطقه به دست آمده است .

در سال 2003 میلادی با سقوط رژیم صدام منابع محلی عراقی در منطقه اعلام كردند كه پیكرهای تعدادی از رزمندگان ایرانی از جمله شهدای غواص در این منطقه به دست آمده است اما به دلیل مین‌گذاری وسیع و نامرتب منطقه تلاش برای بیرون آوردن آنها با مشكلات زیادی همراه است.

این پیكرها به دنبال عملیات ساخت و ساز و امور و عمرانی عراقی‌ها در منطقه در سمت چپ جاده ابوالخصیب به فاو قرار دارد.

تفحص

منابع محلی عراقی در این زمینه اعلام می‌دارند كه احتمالاً بیش از 170 پیكر شهدای ایرانی در منطقه عمومی ام‌الرصاص تا ساحل عراقی اروندرود قرار گرفته باشد.

همین منابع اعلام می‌كنند كه در سال‌های اخیر پیكرهای تعدادی از شهدای ایرانی در نهرهای منشعب از اروندرود در مناطق ساحلی ابوفلوس و نزدیكی‌های ام‌الرصاص كشف شده است.

گزارش منابع محلی حاكی است برخی از شهروندان جنوب عراق در این منطقه (جزیره ام‌الرصاص) به هنگام جستجوی آهن قراضه ناشی از جنگ‌افزارها و سنگرهای دشمن بعثی به برخی از پیكرهای شهدای ایرانی در منطقه بر می‌خورند.


منبع :

خبرگزاری فارس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی