تبیان، دستیار زندگی
مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، در لندن تحت اشراف بیت حضرت آیت الله آقای فاضل لنکرانی (ره) آغاز به کار نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر مرکز فقهی ائمه اطهار در لندن افتتاح شد
دفتر ،مرکز ،فقهی ،ائمه ،اطهار ، لندن ا

مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، در لندن تحت اشراف بیت حضرت آیت الله آقای فاضل لنکرانی (ره) آغاز به کار نمود.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرکز علاوه بر نشر تحقیقات دینی و فقهی و ترجمه متون مهم علمی و ارائه اندیشه ناب فقهای امامیه، در مسائل حقوقی و علمی با ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی اروپا نیز ارتباطهای موثری برقرار می كند و  به مسائل شرعی مؤمنین نیز پاسخ می دهد.

این مركز بنا به توصیه موكد مرجع مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنكرانی كه حتی در وصیت نامه ایشان نیز مورد تاكید قرار گرفته است، تاسیس شد.

مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) که از سال 1376 در حوزه‌ی علمیه‌ی قم آغاز به کار نمود، شعبه‌هایی در مشهد مقدّس، افغانستان، سوریه و مالزی دارد كه شعبه لندن پنجمین آنها می‌باشد.

مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) تاکنون در بعد آموزشی، فضلای برجسته‌ای را در مسائل فقهی تربیت نموده است و شمار زیاد از آنان در آینده‌ای نزدیک حائز مرتبه اجتهاد خواهند شد و نیز اساتید برجسته‌ای را در سطوح عالی به حوزه علمیه تقدیم نموده است. هم‌چنین در بُعد پژوهشی گام‌های بسیار بزرگی از قبیل نشر دائرة المعارف حقوق کودک که در نوع خود بی‌نظیر است را برداشته است.

ضمناً این مرکز کتابخانه بی‌نظیر تخصّصی در فقه و اصول با حدود پنجاه هزار جلد کتاب را برای فضلا و محققّین فراهم نموده است.

آدرس مرکز فقهی لندن: 68 Creffield Road, London W3 9PS