تبیان، دستیار زندگی
مهمترین و تآثیرگذارترین عوامل افزایش طلاق به همراه راه‌های پیشگیری از طلاق در كشور در نشست تخصصی شورای فرهنگی‌،‌اجتماعی زنان بررسی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکسن طلاق

راه‌های پیشگیری از افزایش طلاق در كشور بررسی شد

واکسن

مهمترین و تآثیرگذارترین عوامل افزایش طلاق به همراه راه‌های پیشگیری از طلاق در كشور در نشست تخصصی شورای فرهنگی‌،‌اجتماعی زنان بررسی شد.

‌شورای فرهنگی‌،‌اجتماعی زنان در ادامه جلسات كارشناسی درباره موضوع طلاق در كشور و در پی بررسی علل افزایش طلاق، ششصدوبیست‌و‌هشتمین جلسه خود را برگزار كرد و به راه‌های تحكیم خانواده و پیشگیری از طلاق اختصاص داد.

بر اساس این گزارش ،‌در این جلسه كه ابهری، فوق تخصص رفتارشناسی سخن می‌گفت،‌ پس از ریشه‌یابی مهمترین علل افزایش طلاق،‌ موثرترین راه‌های ثبات خانواده و پیشگیری از طلاق را اقدامات اساسی و جامع دستگاه‌های مختلف در كشور مطرح كرد.

طلاق توافقی

همچنین از سوی وی تصویب قوانین جامع و اصلاح‌گر متناسب با وضعیت فرهنگی‌،اجتماعی كنونی ازدواج و خانواده در كشور،‌ آموزش مهارت‌های زندگی در مراحل مختلف از طریق نهادهای فرهنگی و آموزشی‌، فرهنگ سازی عمومی در خصوص شناخت خانواده سالم در كشور از طریق رسانه‌ها از مهمترین عوامل كاهش طلاق معرفی شد.

جدی گرفتن واحد دانش خانواده در دانشگاه‌ها،‌تأمین اشتغال سرپرست خانواده و مبارزه جدی با بیكاری،‌ پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه،‌ مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد جوانان نیز از دیگر مسائل مطرح در افزایش طلاق است.

درمان قطعی معتادان و رسیدگی به خانواده‌های آنها‌، هدفمند كردن رشته‌های تحصیلی دانشجویان و بومی‌كردن تحصیلات آنها در مناطق مختلف،‌ پوشش حمایتی و فرهنگی زنان پس از طلاق از طریق توانمند كردن آنها در تأمین زندگی خود و آگاهی‌های لازم اجتماعی و مبارزه با عوامل فساد و فحشاء و باندهای مخرب نیز از مهمترین اقدامات تأثیرگذار در كاهش طلاق در كشور است.

منبع خبر :فارس

تنظیم :داوودی