تبیان، دستیار زندگی
علی اوجبی،‌ دبیر بیست‌و‌ هفتمین جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نیاز آیین‌نامه كتاب سال به بازبینی مجدد و گذشت 27 سال از عمر این جایزه ملی، از برپایی مراسمی به منظور ملاقات داوران كتاب سال با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی ابعاد گوناگون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ديدار وزير ارشاد با 250 داور كتاب سال و جايزه جهاني
دیدار وزیر ارشاد با 250 داور كتاب سال و جایزه جهانی

علي اوجبي،‌ دبیر بيست‌و‌ هفتمين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به نياز آيين‌نامه كتاب سال به بازبيني مجدد و گذشت 27 سال از عمر اين جايزه ملي، از برپايي مراسمي به منظور ملاقات داوران كتاب سال با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و بررسي ابعاد گوناگون اين جايزه خبر داد. در اين نشست 250 داور كتاب سال و جايزه جهاني حضور خواهند داشت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي اوجبي درباره جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي، گفت: از عمر كتاب سال بيش از ربع قرن مي‌گذرد و اين جايزه 27 ساله مي‌شود. از اين رو، و به دليل وجود كاستي‌هايي كه قطعا در اين آيين‌نامه با گذشت اين سال‌ها وجود دارد، بازبيني‌هايي در اين آيين‌نامه صورت گرفته كه بايد به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد تا در دستور كار قرار گيرد.

وي افزود: تا به حال فرصتي نبوده كه داوران اين جايزه ملي، كه نقش مهمي در جشن كتاب سال دارند، با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاقات حضوري داشته باشند.

اين نويسنده با اشاره به لزوم بررسي وجوه گوناگون اين جايزه ملي خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر فرصتي پيش آمده كه داوران كتاب سال جمهوري اسلامي ايران با وزير ملاقات داشته باشند تا از اين طريق، نقاط قوت و ضعف جايزه كتاب سال در فضايي صميمي مطرح شود.

دبير بيست‌و‌هفتمين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي تصريح كرد: در اين ضيافت، داوران نقطه‌نظراتشان را مطرح مي‌كنند و وزير محترم نيز، در صورت داشتن پيشنهاد، ‌رهنمودهايشان را ابلاغ خواهند كرد.

به گفته اوجبي، در اين جلسه 250 داور كتاب سال و جايزه جهاني حضور دارند.

اين مراسم نهم اسفند ساعت 19 در هتل لاله تهران برگزار مي‌شود. ‌