تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله مصبا‌ح‌یزدی گفتند: مهمتری مسئله‌ای که در جریانات اخیر باید مورد توجه قرار گیرد، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کسب بصیرت است زیرا داشتن بصیرت در مسایل اجتماعی و فتنه‌های گوناگون بسیار گرانبهاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داشتن بصیرت، لازمه تحلیل جریانات اخیر
مصباح

آیت‌الله مصبا‌ح‌یزدی گفتند: مهمتری مسئله‌ای که در جریانات اخیر باید مورد توجه قرار گیرد، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کسب بصیرت است زیرا داشتن بصیرت در مسایل اجتماعی و فتنه‌های گوناگون بسیار گرانبهاست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس موسسه امام خمینی (ره) در دیدار جمعی از مسئولان حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابعاد فتنه از ابتدای تاریخ اسلام، اظهار داشتند: از صدر اسلام همواره حوادث مختلفی وجود داشته که بر اساس قرآن و روایات فتنه نامیده شده و در زمان پس از رحلت پیامبر اکرم و همچنین جنگ‌های سه‌گانه امیرالمومنین (ع) همواره نمونه‌هایی از فتنه وجود دارد.

ایشان تاکید کردند: شرط بصیرت این است که انگیزه حقیقت‌یابی داشته باشیم و در جستجوی حقیقت باشیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کردند: هر کس باید به بصیرت خود بیفزاید و ما خداوند را شکر می‌کنیم که در راس جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری قرار دارد، هر چه قدر هم شاکر این نعمت باشیم، کم است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چه کنیم که بصیرت افراد بیشتر شود؟ گفت: مسئله بصیرت آن قدر با ارزش است که گروه‌های مختلف فکری با تخصص‌های گوناگون باید مطالب خود را روشن، محکم و سنجیده تدوین کنند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با تاکید بر اینکه پایه اصلی بصیرت، فکر است، بیان داشتند: بصیرت به معنای داشتن بینش عمیق در مقابل بینش سطحی است، زیرا گاهی انسان‌ها درباره حوادث گوناگون، سریع قضاوت می‌کنند و لایه‌های ظاهری را می‌بینند.

ایشان ادامه دادند: باید فکر و عقل خود را به کار ببندیم و قوه عقل را در مسیر صحیح قرار داده و نتیجه صحیح از استدلال‌ها به دست آوریم، قوه فکر یک ابزار مانند همه ابزارهای دیگر در شناخت است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تاکید کردند: در مسایل مختلف محکمات و متشابهاتی وجود دارد، لذا باید از محکمات شروع کرد و به سراغ یقین‌ها رفت و در پرتو محکمات، متشابهات را تفسیر کرد.

بر پایه گزارش روابط عمومی حزب موتلفه، عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کردند: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی هر روز به شکلی به دنبال زیر سئوال بردن روح اسلام و ولایت فقیه بوده و همه هدف آنان ضربه به این دو اصل است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اضافه کردند: دشمنی آنها با ولی‌فقیه به این دلیل است که ولی‌فقیه نماینده امام است و از هیچ تهدیدی ترس و واهمه‌ای ندارد.

رییس موسسه امام خمینی ادامه دادند: جمهوری اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان می‌باشد و آنها اعتراف کرده‌اند که در مقابل ایران اسلامی ضعیف هستند.

ایشان با بیان اینکه باید برای کسب بصیرت فکر را در جهت صحیح به کار گرفت اظهار داشتند: متاسفانه در رده‌های پایین جامعه ضعف بصیرت وجود دارد و باید به سراغ همان مسئله‌ای که مقام معظم رهبری تاکید کرد یعنی کسب بصیرت حرکت کنیم.