تبیان، دستیار زندگی
بعضی از انرژی هایی را که ما استفاده می کنیم جزء انرژی های تجدید پذیر هستند. این انرژی ها شامل انرژی خورشیدی، باد، انرژی گرمایی زمین و سوخت هیروژنی می شود. این انرژی ها تجدید پذیرند و امکان بازیابی دارند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ذخیره انرژی و اصل پایستگی انرژی

ذخیره انرژی و اصل پایستگی انرژی

بعضی از انرژی هایی را که ما استفاده می کنیم جزء انرژی های تجدید پذیر هستند. این انرژی ها شامل انرژی خورشیدی، باد، انرژی گرمایی زمین و سوخت هیدروژنی می شود. این انرژی ها تجدید پذیرند و امکان بازیابی دارند.

اما بسیاری از انرژی های دیگری که مورد استفاده ما است تجدید پذیر نیستند. میلیون ها سال طول می کشد تا فسیل ها دوباره تولید شوند. نمی توان آن ها را یک شبه از نو ساخت.

این منابع تجدید پذیر محدود و معدودند، و به همین دلیل هم باید تمام تلاش خودمان را برای حفظ این انرژی به کار ببریم. در خانه می توانیم با خاموش کردن لوازمی که از آن ها استفاده می کنیم این کار را انجام دهیم. مانند تلویزیون یا رادیویی که ذخیره انرژی و اصل پایستگی انرژی

به آن ها گوش داده نمی شود یا دیده نمی شوند. می توان چراغ ها را هم هنگامی که هیچ کس در اتاق نیست، خاموش کرد.

با عایق کردن دیوار ها و سقف نیز می توان مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم یا سرد کردن یک خانه را کنترل کرد. عایق کردن خانه درست مانند پوشیدن لباس گرم تراست به جای این که دمای خانه را بالا ببریم. لایه های خارجی، دما را در داخل حفظ می کنند و درون را گرم نگه می دارند.

در این دوره ساخت لوازم جدید عایق سازی راحت تر شده است. در تصویر سمت راست نوعی ژل مخصوص را می بینید که استفاده از آن باعث شده شخص حتی شعله را هم حس نکند.

بازیافت

ساخت تمام روزنامه ها، قوطی حلبی ها، بطری های پلاستیکی و چیزهای دیگر واقعاً انرژی زیادی می برد. بازیافت این مواد - خرد کردن و استفاده مجدد از آن ها - انرژی بسیار کمتر ی نیاز دارد.

پس بهتر است تا جایی که امکان دارد از بازیافت بهره ببریم.

ذخیره انرژی و اصل پایستگی انرژی

می توانیم انرژی را در اتومبیل ها و کامیون هایمان هم ذخیره کنیم. برای این کار مطمئن شوید که چهار چرخ اتومبیل بالانس است. اتومبیل تنظیم است و فیلتر هوا و روغن هم در وضعیت خوبی قرار دارند. با این اوصاف می توانید سوخت بسیار کمتری بسوزانید.

وقتی که پدر و مادرتان می خواهند ماشین بخرند به آن ها بگویید که اتومبیلی را انتخاب کنند که بنزین کمتری را در هر 100 کیلومتر بسوزاند.

می توانید در مدرسه هم انرژی را بهتر استفاده کنید. می توان در هر هفته از یک نمایشگر بهره برد که نحوه مصرف انرژی شما را نشان بدهد.

همچنین می توانید بالای هر کلید عبارت "لطفاً چراغ رو خاموش کنید" را بنویسید تا هیچ وقت فراموشتان نشود.

می توانید مطمئن شوید که همکلاسی هایتان در تفکیک قوطی های حلبی و بطری پلاستیکی مشارکت دارند یا نه و یا این که مدرسه تان برنامه ای در مورد کاغذ های بازیافتی اجرا می کند یا خیر.

مترجم: سحر حمیدی