تبیان، دستیار زندگی
برگزیدگان نهایی یازدهمین همایش كتاب سال حوزه مشخص شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب سال حوزه

كتاب سال حوزه

برگزيدگان نهايي يازدهمين همايش كتاب سال حوزه مشخص شدند

مسوول دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه از مشخص شدن برگزيدگان نهايي يازدهمين جشنواره اين همايش خبر داد و گفت: از اين افراد طي مراسمي در هشتمين روز بهمن ‌ماه همراه با تجليل از مقام علمي «علامه سيدجعفر مرتضي» از عالمان برجسته لبنان در حوزه سيره، تقدير خواهد شد./

دكتر عليرضا زهيري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: از ميان 1080 اثر ارسال شده به دبيرخانه اين همايش 20 كتاب به عنوان اثر برگزيده و پنج اثر نيز به عنوان آثار شايسته تقدير شناسايي شدند.

وي با اشاره به اين كه رقابت‌هاي اين همايش در دو حوزه پايان‌نامه و كتاب برگزار شدند، بيان داشت: از ميان پايان‌نامه‌هاي ارسال شده نيز چهار اثر به عنوان آثار برگزيده و پنج پايان‌نامه به عنوان شايسته تقدير مورد ارزيابي قرار گرفتند.

مسوول دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه با بيان اين كه رده سني اغلب شركت‌كنندگان اين دوره 46 سال بررسي شده است، گفت: از اين ميان، 41 اثر ارسالي به خانم‌ها تعلق داشت و آثار ارسالي دو خانم در حوزه «فقه، حقوق و اصول» و «ترجمه» در شمار برگزيدگان شناخته شدند.

دكتر زهيري با اشاره به اين كه در اين دوره از همايش كتاب سال حوزه، تمامي گروه‌هاي علمي برگزيدگاني داشتند، عنوان كرد: در مراسم تقدير از برگزيدگان اين همايش، عده‌اي از وزيران بخش‌هاي فرهنگي، شخصيت‌هاي علمي و استادان حوزه و دانشگاه نيز حضور خواهند داشت.

وي يادآور شد: مراسم تقدير از برگزيدگان يازدهمين همايش كتاب سال حوزه، هشتم بهمن‌ماه طي مراسمي همراه با تجليل از مقام علمي استاد شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري، به مناسبت نودمين سالگرد تولدشان و تجليل از مقام علمي «علامه سيدجعفر مرتضي» از عالمان برجسته لبنان در حوزه سيره، در تالار همايش مدرسه دارالشفاي قم برگزار خواهد شد.

دكتر زهيري در پايان از انتشار ويژه‌نامه‌اي خبر داد كه سالانه در تشريح گزارشي از مقالات ارايه شده به دبيرخانه كتاب سال حوزه و نحوه ارزيابي‌ها تهيه و تنظيم مي‌شود و گفت: اين اثر نيز در همايش نهايي عرضه مي‌شود.