تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: در تولید علوم اسلامی قوی هستیم، ولی در توزیع آن ضعف داریم؛ در حالی که دشمنان اسلام اگر چه تولید غنی و زیادی ندارند، ولی توزیع فراوانی دارند، لذا باید با استفاده از وسایل روز علوم اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علوم اسلامی را در دنیا گسترش دهیم
آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: در تولید علوم اسلامی قوی هستیم، ولی در توزیع آن ضعف داریم؛ در حالی که دشمنان اسلام اگر چه تولید غنی و زیادی ندارند، ولی توزیع فراوانی دارند، لذا باید با استفاده از وسایل روز علوم اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در نخستین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران جامعه‌المصطفی که در قم برگزار شد، اظهار داشتند: برگزاری این اجلاس‌ها سرآغازی برای برنامه‌های بهتر و پرشتاب‌تر خواهد بود و معتقدیم چنین برنامه‌هایی در دنیای امروز بسیار لازم، مفید و موثر است.

ایشان ادامه دادند: دشمنان اسلام برای جلوگیری از پیشرفت اسلام، اصرار دارند که اسلام با زور و شمشیر پیشرفت کرده و با منطق و دلیل کاری ندارد، در حالی که آیات فراوانی در قرآن کریم بر سخنان منطقی و درست در تبلیغ اسلام تاکید دارد.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: روش اسلام در تبلیغ، بررسی منطقی است و بر خلاف تصور دشمنان که آن را به زور و جنگ و خونریزی تعبیر می‌کنند، همواره به دنبال ایجاد فضایی آرام برای تبلیغ بهتر است.

ایشان اضافه کردند: تا رسیدن به هدف نهایی راه بسیاری در پیش است، چون همه دشمنان علیه مکتب اهل‌بیت (ع) در حال تبلیغ و ایجاد شبهات هستند و در این راستا تعداد کثیر سایت‌ها و شبکه‌های ضد شیعی گواه بر این حقیقت است.

معظم‌له عنوان کردند: امروز دنیای مادی از مادی‌گری خسته و به سوی معنویت روی آورده است و با نگاهی به مذاهب مسیحیت و یهود و بودا و ... آنها را رد و به سوی آیین و فرهنگ غنی اسلام روی می‌‌آورند، لذا این هجمه‌ها، توهین‌ها و دروغ‌پردازی‌ها از سوی دشمنان طبیعی است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزودند: بسیار از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، اسلام را در حال گسترش می‌دانند، لذا هجوم‌ها را بیشتر کرده‌اند و در این برهه هرگز نمی‌توانیم سکوت کنیم تا اسلام خودش پیش برود.

معظم‌له تاکید کردند: در مقابل هجوم دشمنان انفعالی عمل نکنیم و اولین شرط موفقیت امیدواری به پیروزی‌های کلان و بزرگ است.

ایشان اضافه کردند: آشنایی با شرایط زمان، منطق روز، شبهات، روش‌های مخالفین و توطئه‌های دشمنان و نیز روی آوردن به متن اسلام حقیقی، دوری از اسلام غرب پسند و پرهیز از قرائت‌های جدید و دروغین، التقاطی و انحرافی در پیشرفت و گسترش اسلام در دنیا بسیار موثر است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خطاب به نمایندگان و مدیران جامعه‌المصطفی خاطرنشان کردند: کارهای فردی در دنیای امروز بی‌نتیجه است بلکه باید از تجارب همه نمایندگان و مدیران در نقاط مختلف استفاده کرد و با برگزاری جلسات متعدد و انتقال تجربیات، شبهات تازه در دیگر نقاط دنیا را شناسایی و روش‌های جدید مقابله با آن را در اختیار یکدیگر قرار دهید.