تبیان، دستیار زندگی
نتایج پژوهشی در مباحث اصلی عرفان از نگاه اسلام در کتاب «مبانی عرفان اسلامی ـ پیداییش و تکامل» اثر دکتر «ایلشاد نصیراف» از سوی بنیاد مطالعات اسلامی در مسكو منتشر شد._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنايي اهالي مسكو با ديدگاه‌هاي عرفاني اسلام
کتاب

نتايج پژوهشي در مباحث اصلي عرفان از نگاه اسلام در کتاب «مبانی عرفان اسلامی ـ پیداییش و تکامل» اثر دکتر «ایلشاد نصیراف» از سوي بنیاد مطالعات اسلامی در مسكو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این اثر به پژوهش درباره عناصر اصلی عرفان اسلامی مي‌پردازد و در آن از بیش از 55 اثر اصیل نظير آثار «ابن عربی»، «غزالی»، «جرجانی» و «حلاج» را برسي مي‌كند.

«ایلشاد نصیروف» مؤلف اثر، داراي دکترای فلسفه و یکی از اسلام‌شناسان معاصر روس است كه طی هشت سال اخیر آثار متعددی در موضوعات عرفانی به زبان روسی نگاشته یا ترجمه كرده است. وي عضو هیات علمی انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه و از استادان و محققان بخش فلسفه اسلامی این انستیتو به شمار مي‌رود.

ویراستاری علمی این کتاب توسط پروفسور «آندره اسمیرنوف» عضو وابسته آکادمی علوم روسیه و معاون انستیتو فلسفه، انجام شده است. پروفسور اسمیرنف از اسلام‌شناسان معروف روس و صاحب تالیفات متعددی در زمینه عرفان و فلسفه اسلامی از جمله ترجمه و شرح فصوص الحکم ابن‌عربی (سال 1993) است.

این اثر نخستين کتاب از سری «تفکر فلسفی تمدن اسلامی» است که بنیاد مطالعات اسلامی و انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه آن را بنیان گذارده‌اند. اثر بعدی این نويسنده با عنوان «گزیده آثار ابن‌عربی» به زودی با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی منتشر خواهد شد.

کتاب «مبانی عرفان اسلامی ـ پیداییش و تکامل» با همکاری انتشارات «زبان‌های فرهنگ اسلاوی» در 552 صفحه در مسکو به چاپ رسیده است.