تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی در درس اخلاق خود ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه حالات علما و بزرگان گفت: مطالعه حالات علمی و معنوی این بزرگان آثار اخلاقی بسیاری را به دنبال دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالعه حالات علما و بزرگان آثار اخلاقی فراوانی دارد
نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی در درس اخلاق خود ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه حالات علما و بزرگان گفت: مطالعه حالات علمی و معنوی این بزرگان آثار اخلاقی بسیاری را به دنبال دارد.

به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز چهارشنبه در درس اخلاق هفتگی خود که چهارشنبه ها در مسجد اعظم قم برگزار می شود در جمع طلاب و روحانیان به تبیین نکات اخلاقی پرداخت و گفت: مطالعه پیرامون حالات علما و بزرگان جهان اسلام و تشیع آثار اخلاقی بسیار فراوانی دارد و ما باید با انجام این مهم از این بزرگان درس بگیریم.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه بالای نواب اربعه امام عصر(عج) در عصر غیبت کبری اظهارداشت: نواب اربعه حضرت مهدی (عج) از عالمان بسیار بزرگ عصر خود بودند و به دلیل برجستگی های علمی و اخلاقی و همچنین مقام بالایی که داشتند حضرت ولی عصر(عج) آنها را برای نیابت خود در عصر غیبت صغری انتخاب کرد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایاتی از انتظار فرج به عنوان یکی از بزرگترین اعمال یاد، و وظایف منتظران را در عصر غیبت تشریح کرد.

این مرجع تقلید همچنین ضمن قرائت نامه امام حسن عسکری (ع) به علی بن باب وی گفت: داشتن تقوی کظم غیظ، صله رحم، سعی در رفع حوائج مردم، حلم، تفقه در دین و انتظار فرج را از جمله ویژگی های منتظران در عصر غیبت برشمرد و حاضران را به خواندن نماز شب توصیه کرد.

گفتنی است درس اخلاق آیت الله نوری همدانی با ابتکار معاونت تهذیب حوزه های علمیه هر هفته چهارشنبه ها از ساعت 10 الی 11 با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار می شود که این برنامه با استقبال خوب طلاب و روحانیون مواجه شده است