تبیان، دستیار زندگی
مسئول پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در آزمون سال 88 با تصویب هیأت امنای دانشگاه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد به هشت رشته رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه  رضوی افزایش می‌یابد
رضوی

مسئول پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در آزمون سال 88 با تصویب هیأت امنای دانشگاه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد به هشت رشته رسیده است.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی فر در این گفت‌وگو تاکید کرد: این افزایش منوط به مجوز وزارت علوم است و دانشگاه آمادگی افزایش حداکثر دو رشته را در این مقطع دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطابق هرسال با تاکید بر اصالت حوزوی از بین برادران واجد شرایط ثبت نام به عمل می‌آورد و ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی بوده و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت با حضور طلابی که پایه شش خود را به اتمام رسانیده و یا داوطلبان مقطع پیش دانشگاهی می باشند، خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز طلابی که دروس سطح دو را به پایان رسانده و یا دانش آموختگان دوره کارشناسی دانشگاه های معتبر، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مسئول پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی  با بیان اینکه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه در رشته های علوم قرآنی و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی،  حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق بین‌‌الملل و حقوق خصوصی و فلسفه و کلام اسلامی قطعی است  گفت: در مقطع کارشناسی هشت رشته حقوق، علوم قرآنی و حدیث، علوم حدیث، تاریخ اسلام، تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی و فلسفه و کلام اسلامی نیز دایر می باشد.

وی با تاکید بر اینکه  در بخش طلاب ، دروس حوزه در سطح پایان کفایتین ، بطور کامل به دانش پژوهان ارائه می شود اظهار‌ داشت: تاکید بر این است که لطمه ای به دروس حوزوی وارد نشود.

حجت‌الاسلام موسوی‌‌فر با اشاره به اینکه برای مقطع کارشناسی از بین طلاب پایه شش و دانش آموزان پیش دانشگاهی شرط سنی قائل شده‌ایم و در مقطع دیگر شرط سنی نخواهیم داشت، در خصوص زمان ثبت نام گفت:  داوطلبان هر دو مقطع می‌توانند از نیمه دوم بهمن ماه بصورت اینترنتی ثبت نام به عمل آورند.

گفتنی است: زمان آزمون در هر سال اردیبهشت ماه خواهد بود و داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت دانشگاه به نشانی www.razavi.ac.ir مراجعه فرمایند.