تبیان، دستیار زندگی
بلندترین آبشار جهان آنجل فال((Angel Fall نام دارد که در جنوب شرقی ونزوئلا واقع است.ارتفاع این آبشار 979 متر است.14 ثانیه طول می کشد تا قطره ای آب از آن ارتفاع به زمین برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلندترین آبشار جهان چه نام دارد؟

بلندترین آبشار جهان چه نام دارد؟

بلندترین آبشار جهان آنجل فال(Angel Fall ) نام دارد که در جنوب شرقی ونزوئلا واقع است.ارتفاع این آبشار 979 متر است.14 ثانیه طول می کشد تا قطره ای آب از آن ارتفاع به زمین برسد.

این آبشار 15 برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است!!!

آنجل فال

حشرات و عنکبوت ها چه فرقی با هم دارند؟

حشرات و عنکبوت ها علی رغم شباهت های ظاهری متعلق به خانواده های متفاوتی هستند. عنکبوت ها از راسته ی بندپایان هستند،در حالی که حشرات متعلق به خانواده ی حشرات هستند.عنکبوت ها 8 پا دارند،در حالی که حشرات تنها 6 پا دارند. بدن حشرات از سه قسمت سر،قفسه سینه شکم تشکیل شده است،اما بدن عنکبوتان از سر و قفسه سینه ی ترکیبی و یک شکم تشکیل شده است.

عنکبوت

تفاوت دیگر حشرات و عنکبوت ها در چشم هایشان است.چشم های عنکبوت ساده است،در حالی که حشرات چشم های ترکیبی دارند.عنکبوت ها از فک های خود برای سوراخ کردن استفاده می کنند،اما حشرات فک هایی دارند که از آن ها برای جویدن بهره می گیرند.تمام عنکبوت ها قادرند نخ ابریشم تولید کنند،اما اکثر حشرات قادر به این کار نیستند.عنکبوت ها قادر به پرواز نیستند،در حالی که اکثر حشرات بال هایی دارند که در پرواز به آن ها کمک می کنند.

خطرناک ترین حیوان آفریقا چه نام دارد؟

صرف نظر از مارها و حشرات،اسب های آبی افراد زیادی را در آفریقا کشته اند.این حیوان گوشتخوار نیست،پس چرا تا این اندازه خطرناک است؟

این حیوان بسیار بزرگ،بی نهایت تندخو است و سرعت بالایی در خشکی و آب دارد.فک این حیوان بسیار قدرتمند است و دندان های نیش بسیار تیز و درازی دارد.با توجه به ویژگی های که در بالا ذکر شد،اگر این حیوان کسی را گاز بگیرد،مرگ او حتمی است.

اسب آبی

اسب های آبی بیشتر در کنار آب ها و چاله های آبی به افراد و حیوانات حمله می کنند.

اگر شما به آفریقا مسافرت کردید،تنها نگران حمله ی شیرها و کروکودیل ها نباشید،شما باید مواظب اسب های آبی تندخو نیز باشید.

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

*********************************************

مطالب مرتبط

اهرام مصر

غارها چگونه به وجود می آیند؟

شکستن دیوار صوتی یعنی چه؟

چرا پشه ها دم گوش ما وزوز می کنند؟

ابریشم چگونه تولید می شود؟

الجزایر در آفریقا

چرا وسایل آتش بازی رنگارنگ اند؟

کوچک‏ترین کشور دنیا در قلب شهر رم

ساخت آسمان خراش از چه زمانی آغاز شد؟

قاره ناشناخته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.