تبیان، دستیار زندگی
نگاهی متفاوت به واقعه كربلا از نگاه رهبر این حادثه انسان‌ساز در كتابی به نام «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا كربلا» به قلم آیت‌الله محمد صادق نجمی از سوی موسسه بوستان كتاب به چاپ سیزدهم می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قيام حسيني از زبان امام حسين(ع)
کتاب

نگاهي متفاوت به واقعه كربلا از نگاه رهبر اين حادثه انسان‌ساز در كتابي به نام «سخنان حسين بن علي(ع) از مدينه تا كربلا» به قلم آیت‌الله محمد صادق نجمی از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ سيزدهم مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب در واكاوي ابعاد گوناگون واقعه كربلا و فلسفه نهضت امام حسين(ع) مي‌كوشد حقيقت اين ماجراي عظيم تاريخي را با استناد به سخنان و رواياتي از سالار شهيدان(ع) بيان كند.

نهضت بزرگ كربلا، صفحه تابناكى در تاریخ بشرى است كه هماره فرا راه رهپویان حقیقت و آزادگى و عدالت قرار دارد. بى تردید مهم‏ترین راه در شناسايي زوایاى گوناگون این قیام، مطالعه سخنانى است كه حسین‏بن على(ع) از مدینه تا كربلا، ایراد فرموده‌ و در خلال آنها فلسفه قیام و بسیارى از مسايل دیگر را به روشنى تشریح كرده‌اند.

با مطالعه و تأمل در سخنان آن حضرت مى‏توان وجوه گوناگون نهضت حسینى، حوادث، جریان‏ها و نیز چهره‏هاى حق و باطل را باز شناخت.

از آنجا كه این سخنان حضرت، در منابع گوناگون تاریخى پراكنده بودند و مطالعه آنها براى همه میسر نبود، كتاب حاضر، تمامي آن كلمات و سخنان را از منابع دست اول تاریخى، در یك‏جا گردآورده و گنجینه‏اى از معارف دینى، سیاسى و تاریخى را در اختیار گذاشته است.

از ديگر آثار تأليفي و ترجمه‌اي نويسنده اين كتاب مي‌توان «حمزه سیدالشهدا(ع)»، «خطبه حسین بن علی(ع) در منی»، «ترجمه سیری در صحیحین»، «اضواء علی الصحیحین»، «بیان در علوم و مسائل کلی قرآن؛ ... Exposition in the science and general issues» و «تجلی وحدت، تبیین حکم امام، ره، بر حضور شیعیان در نمازهای حرمین شرفین» را نام برد.

سيزدهمين چاپ كتاب «سخنان حسين بن علي(ع) از مدينه تا كربلا» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 420 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودي روانه بازار كتاب مي‌شود.