تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری‌(ع) آمل گفت: آموزش مجازی سطح چهار به صورت آن‌لاین در این حوزه فراهم می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش مجازی سطح چهار ‌در حوزه علمیه آمل ارائه می‌شود

یوسفیان

معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری‌(ع) آمل گفت: آموزش مجازی سطح چهار به صورت آن‌لاین در این حوزه فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام سید صادق یوسفیان، معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به وجود امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری در این حوزه گفت: با توجه به این مسأله، آموزش مجازی سطح چهار به صورت آن‌لاین در این حوزه فراهم می‌شود.

وی با مناسب ارزیابی کردن امکانات الکترونیکی موجود در حوزه علمیه امام حسن عسکری‌(ع) آمل ابراز امیدواری کرد، تدریس دروس خارج نیز با بهره‌گیری از استادان برجسته، از طریق آن‌لاین در این حوزه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام یوسفیان تقویت برنامه‌های آموزشی ‌را یکی از مهم‌ترین اهداف این مرکز اعلام کرد و گفت: به زودی نیز امکان فعالیت سطح چهار در این حوزه فراهم خواهد شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری‌(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز فعالیت نخستین مؤسسه آموزش عالی حوزوی کشور در آمل اشاره کرد و گفت: این مؤسسه آموزش عالی با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی استان، تأمین نیازهای دینی در حوزه های مختلف برای مراکز متعدد، ایجاد فضای علمی، آموزشی وپژوهشی برای نخبگان حوزوی استان و نیز ایجاد اشتیاق در بین جوانان منطقه و توجه به حوزه‌های علمیه با توجه موقعیت علمی و اعطای مدرک فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام یوسفیان با بیان این که این مؤسسه آموزش عالی در نخستین گام با پذیرش 25 نفر از طلاب پایه‌های ششم و هفتم در رشته علم کلام در مقطع کارشناسی فعالیت‌های آموزشی خود را در سطح عالی آغاز کرد، بیان داشت: در آزمون ورودی رشته کلام اسلامی 43 نفر داوطلب شرکت کردند.

وی ادامه داد: این مؤسسه همچنین در نظر دارد در رشته‌های مختلف علوم اسلامی در رشته‌های تفسیر، فقه، فلسفه و دیگر رشته‌های مرتبط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با پذیرش علاقه‌مندان فعالیت‌های خود را توسعه دهد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری‌(ع)‌ با اشاره به وجود بیش از هشت هزار روحانی در مازندران در سطوح مختلف، نیاز این روحانیان به فراگیری سطوح بالای حوزه را ضروری دانست.

حجت الاسلام یوسفیان از تهیه زمینی برای احداث ساختمان مؤسسه آموزش عالی حوزه علمیه امام حسن عسکری‌(ع) آمل در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدام‌های اولیه برای آغاز عملیات اجرایی ساختمان این مؤ‌سسه صورت گرفته است.