تبیان، دستیار زندگی
كتاب پرواز خونین كه بر اساس زندگی شهید محمدرضا سبحانی و به كوشش سعید اسدی‌فر تدوین شده، توسط نشر شاهد، در دست بررسی برای چاپ است. از جمله اتفاق های مهم در زندگی این شهید، مبارزه چریکی با نیروهای ارتش متجاوز صدام در نخلستان های سوسنگرد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار سرگذشت شهيد محمدرضا سبحاني در "پرواز خونين"
شهید

كتاب "پرواز خونين" كه بر اساس زندگي شهيد محمدرضا سبحاني و به كوشش سعيد اسدي‌فر تدوين شده، توسط نشر شاهد، در دست بررسي براي چاپ است. از جمله اتفاق های مهم در زندگی این شهید، مبارزه چریکی با نیروهای ارتش متجاوز صدام در نخلستان های سوسنگرد است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) محمدرضا سبحاني كه ماه‌هاي آغاز جنگ تحميلي، در بهبهان مشغول خدمت سربازي بوده، در زمان مرخصي و بازگشت به زادگاهش، شهر سوسنگرد، متوجه تصرف آن توسط نيروهاي ارتش متجاوز صدام مي‌شود.

وي دوباره به پادگان شهر بهبهان برمي‌گردد و به همراه يكي از دوستانش به نام حسن، مقداري مهمات از پادگان خارج مي‌كنند.

آن‌ها 3 شب و با استتار در نخلستان های سوسنگرد، به مبارزه چريكي با دشمن مي‌پردازند و پل ارتباطي عراقي‌ها كه روي بهمنشير كشيده بود را منهدم مي‌كنند.

پس از وقوع اين حملات، نيروهاي بعثي تمام نخلستان را جست‌وجو مي‌كنند و حسن را به شهادت مي‌رسانند. اما محمدرضا را زنده دستگير و پس از بستن به يك نخل، او را به آتش مي‌كشند و شهید مي‌شود.

كتاب "پرواز خونين" در حال حاضر، توسط نشر شاهد در دست بررسي براي انتشار است.