تبیان، دستیار زندگی
آرش میر اسماعیلی قهرمان جودوی دنیا در واکنش به بی احترامی مسئولان ورزش به خود گفت:« برای خودم متاسف شدم که 10 سال برای شان تلاش کردم .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میراسماعیلی: برای خودم متاسفم

آرش میر اسماعیلی

آرش میر اسماعیلی قهرمان جودوی دنیا در واکنش به بی احترامی مسئولان ورزش به خود گفت:« برای خودم متاسف شدم که 10 سال برای شان تلاش کردم.»

قهرمان نامی جودوی ایران که به خاطر گرایش سیاسی مخالف با مسئولان رده بالای سازمان ورزش از شرکت در مجمع فدراسیون فوتبال منع شد ، درحالی که می خواست به عنوان تنها یک ناظر در این نشست در مجمع شرکت کند با ممانعت مسولان حراست سازمان ورزش مواجه شد.

او که از این اتفاق خشمگین بود در این باره با خبرآنلاین به گفت و گو نشست. میر اسماعیلی معتقد است عده ای در سازمان ورزش در پی نابود کردن ستاره های ورزش هستند ؛« الان هادی ساعی یا برادران خادم کجای ورزش هستند؟ جدیدی یا دیگر المپیکی های مان که میلیاردها تومان برای شان هزینه شده به کجا رفته اند؟ مگر سواد ندارند؟ مگر مدیریت بلد نیستند آنها را کجا فرستاده ایم؟ همه را از ورزش حذف کرده اند تا عده ای چسبیده ، جایگاه شان حفظ شود. واقعا برای این ورزش متاسفم. برای همه روزهایی که به پای این آقایان زحمت کشیدم. یعنی من که از 5 مدال تاریخ جودو ، 4 مدالش را دارم نباید حتی به عنوان یک ناظر در مجمع بنشینم؟ »

او البته درباره استفاده از دایی و رضازاده هم در ورزش گفت:« امیدوارم این دو دقت داشته باشند. آنها از افتخارات ورزش ما هستند اما عده ای در این ورزش هستند که سعی دارد از قهرمانان به عنوان نردبان برای ترقی خود استفاده کنند و حالا هم سعی می کنند تا این دو را زمین بزنند و از روی دوش شان بالا بروند.»

آرش میر اسماعیلی

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلاتی که برایش رخ داده می تواند مرتبط با تمایلات سیاسی اش باشد؟ می گوید:« واقعا اگر این زور باشد که دردناک است.من برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردم و با سعیدلو هم دیدار داشتم. او گفت از ورود قهرمانان به این عرصه استقبال می کنم اما آنچه در عمل رخ داد ، این بود که مرا به بهانه کمی سن رد صلاحیت کردند. گفتند که چون هنوز دانشجو هستم ، نمی توانم مدیریت کنم و مسائلی در این باره. من می دانم که عده ای در سازمان و فدراسیون هستند که نمی خواهند بگذارند ورزشی ها ، اختیار ورزش را در اختیار داشته باشند. »

او که از برخورد مسولان ورزش با خود عصبانی به نظر می رسید ادامه داد:« کاملا مشخص است که عده ای می خواهند من به خاطر عقایدم در جودو نباشم. با این کاری که کردند با افتخار به آنها می گویم دیگر کاری با جودوی ایران ندارم اما آنها نمی توانند عشق به جودو را در وجودم بکشند. اصلا دلیلی ندارد بگویم که سهم بزرگی از افتخارات جودوی ایران ، مدالهای من است. چهار مدال جهانی دارم و بهترین سالهای زندگی ام را برای این ورزش گذاشته ام . به لطف دعاهای خیر مردم به موفقیت رسیدم و در المپیک هم اگر قسمت ور دیگری رقم می خورد حتما مدال می آوردم اما می دانید که چه قرعه ای برایم افتاد. باز هم ایرادی ندارد ، من یا می روم و جایی دیگر کار می کنم یا اینکه می روم و مثل خادم ها و دیگر بزرگان در عرصه ای دیگر برای ادامه زندگی ام برنامه ریزی می کنم اما این برگ زرینی در افتخارات آقایان است که یک به یک مدال آوران شان را می رانند. البته حاضرم مدال هایم را به آنها هدیه دهم تا ویترین شان خالی از عنوان نباشد.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری