تبیان، دستیار زندگی
و نوآوریهای ژنو: «ایرانی نمی‌تواند»، سم مهلكی است كه باید از آن پرهیز شود. مخترعان و نوآوران جوان كشور كه موفق به كسب رتبه و مدال جهانی در سی‌ و سومین نمایشگاه اختراعات و نوآوریهای ژنو شدند، روز سه‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام معظم رهبری در دیدار مدال‌آوران نمایشگاه اختراعات و نوآوریهای ژنو:

«ایرانی نمی‌تواند»، سم مهلكی است كه باید از آن پرهیز شود.


مخترعان و نوآوران جوان كشور كه موفق به كسب رتبه و مدال جهانی در سی‌ و سومین نمایشگاه اختراعات و نوآوریهای ژنو شدند، روز سه‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جوانان با استعدادی كه برای كشور افتخار كسب كرده‌اند، این جوانان و استعدادها را متعلق به ملت و هویت عظیم و تاریخی ایران دانستند و با اشاره به ظلم و ستمی كه طی دهها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ایران به ویژه نسل جوان شده است، افزودند: اكنون به بركت انقلاب اسلامی زمینه رشد و شكوفایی استعدادهای جوان فراهم شده كه حمایت دستگاهها و سازمانهای دولتی از این استعدادها و هدایت آنها نقش بسزایی در بروز خلاقیتها و موفقیت‌های علمی این جوانان مستعد خواهد داشت.

ایشان یكی دیگر از عوامل و زمینه‌های موفقیت جوانان كشور را تقویت روح امید، جویندگی و پژوهندگی برشمردند و تأكید كردند: باید خودباوری و روحیه «ما می‌توانیم را» بیش از پیش افزایش داد و در این مسیر هرگونه منفی‌بافی و اینكه «ایرانی نمی‌تواند» سم مهلك است كه باید از آن پرهیز شود.

مقام معظم رهبری، موفقیت‌های علمی جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف را آغاز راه خواندند و خاطرنشان كردند: نسل جوان امروز باید همچون كوهنوردی كه در دامنه كوه است، با ایمان راسخ و علم، حركت خود را بسوی قله افتخارات علمی ادامه دهد و این آرزو و هدف بزرگ با برنامه‌ریزی بلندمدت و كار و تلاش بی‌وقفه امكان‌پذیر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه فضای امن كشور برای فعالیتهای علمی مرهون جهاد و از خودگذشتگی جوانانی است كه در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند، لزوم قدرشناسی و تكریم این اسطوره‌های جهاد و شهادت را یادآور شدند.

در این دیدار آقای، راستگار مسؤول گروه اعزامی، در سخنانی با اشاره به كسب پانزده مدال طلا، 26 مدال نقره، 7 مدال برنز و چهار جایزه ویژه در نمایشگاه ژنو و درخشش جوانان ایرانی در میان هفتصد نماینده از 42 كشور جهان بر لزوم حمایت بیش از پیش مادی و معنوی از استعدادهای جوان و شناسایی افراد گمنام در كشور و پشتیبانی از مالكیت فكری و معنوی مخترعین تأكید كرد.

لازم به ذکر است در این دیدارحجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ؛ آقای دکتر علیرضا طالب پور مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و آقای مهندس جهانگرد دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور نیز حضور داشتند .