تبیان، دستیار زندگی
بازیكنان تیم‌ملی ایران برای اولین بار در تاریخ فوتسال كشورمان به تیم منتخب جهان دعوت شدند تا عظمت و جایگاه رفیع ایران در فوتسال دنیا بیش از پیش عیان شود ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمره قبولی برای فوتسالی ها

نمره قبولی برای فوتسالیست ها

بازیكنان تیم‌ملی ایران برای اولین بار در تاریخ فوتسال كشورمان به تیم منتخب جهان دعوت شدند تا عظمت و جایگاه رفیع ایران در فوتسال دنیا بیش از پیش عیان شود.

در این دعوت كه از سوی فیفا به عمل آمد سه بازیكن زبده و ارزنده ایران برای بازی با تیم‌ملی برزیل راهی سرزمین قهوه شدند و آن‌قدر خوب درخشیدند كه بار دیگر نام ایران بر سر زبان‌ها افتاد.

شاید حماسه‌آفرینی ملی‌پوشان در سال2008 و در آن جام‌جهانی به یادماندنی قدری از اذهان دور شده بود، اما درخششی كه نفرات اصلی تیم‌ملی در برزیل به اجرا گذاشتند باردیگر خاطرات شیرین ایران را در برزیل زنده كرد.

نمره قبولی برای فوتسالیست ها

به نقل از گل ،  این اتفاق پس از نایب قهرمانی تیم دوم ایران در تورنمنت معتبر برزیل (گرندپری) یك گردوخاك اساسی برای تیمی بود كه سال آینده داعیه حضور در فینال جام‌جهانی را داراست. اكنون عباس ترابیان به عنوان یك مدیر برجسته در جهان فوتسال شناخته می‌شود چراكه انتخاب وی از میان این همه مدیر به عنوان سرپرست تیم منتخب جهان سندی براین مدعاست. رئیس كمیته فوتسال كه به واسطه شغل نفتی خود كاریزما و تكنیك فوق‌العاده‌ای برای ارتباط برقرار كردن با لاتین زبانان دارد در واقع جایگاه فوتسال ایران را چنان ترقی داده كه اكنون برای نام ایران در فوتسال جهان ارزش قال بوده و كلاه از سر بر می‌دارند.

نمره قبولی برای فوتسالیست ها

كاپیتانی شمسایی نیز از دیگر سوژه‌های دسته اول منتخب جهان بود كه جدای از آن شماره 9 همیشگی با احترام تقدیم وی شده و شماره‌های 10 و ک نیز به ترتیب برای محمد طاهری و مصطفی نظری در نظر گرفته شده بود.

این شماره‌ها اگرچه در نگاه اول به چشم نمی‌آمد اما اوج اقتدار فوتسال ایران بود كه حتی شماره‌های پیراهن‌ها نیز به سلیقه بازیكنان ایران انتخاب می‌شد.

سه بازیكن رعنای فوتسال ایران بار دیگر و در دومین دیدار به عنوان نفرات اصلی تیم منتخب جهان آغاز كننده دیداری جذاب با برزیل( قهرمان جهان) بودند.

نمره قبولی برای فوتسالیست ها

وحید شمسایی ستاره خستگی‌ناپذیر همچون دیدار اول دروازه تیاگو برترین سنگربان حال حاضر فوتسال جهان را گشود و با یك پاس گل دیدنی نیز هنرنمایی خود را تكمیل كرد.

مصطفی نظری هم همچون دیدار اول محكم درون دروازه ایستاد اما بیرون كشیدن عقب‌گیر تخصصی منتخب از سوی سرمربی آرژانتینی باعث شد تا در دقایقی كوتاه دروازه آماج حملات برزیلی‌ها شود. اگرچه منتخب بازی دوم را با گل‌آوراژ و با حساب شش بر دو باخت، اما بازیكنان ایرانی نمره قبولی گرفتند و سربلند از این میدان خارجی بیرون آمدند. بازیكنان كشورمان صبح چهارشنبه به وطن بازگشتند، اما به نظر می رسد استقبال فدراسیون فوتبال از سربازان جهانی خود كه باعث آبروی این فدراسیون هستند به اندازه نیمی از بازیكنان تیم فوتبالی كه به تیم‌های درجه دوم آسیا می‌بازد نبوده است؟

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری